Alla inlägg under maj 2011

Av stine - 30 maj 2011 09:24

Då var det dags efter flera veckors uppehåll. Nu tänkte jag försöka börja hinna blogga igen. Har varit mkt nu ett tag, mest menalt, lite tuffare på jobb. Men nu hoppas jag det lugnar ner sig, bara tre veckor till sommarlov!!!


Jag är ju numera bekant sambo och jag älskar det. Älskar att vara tillbaka på landet igen och stor trivs som sambo. Tycker faktistk att vi har fått det sååå mkt bättre ihop, jag och Finaste. Vi hade det riktigt bra innan också men nu när vi inte behöver ha två boende har vi liksom på ngt vis blivit lugnare och det känns som om vi har mer tid till sånt vi vill göra. Det är mkt mer jobb med hus och STOR trädgård, men det känns avkopplande att vara ute och jobba i trädgården. Och det är kul att planera och fixa så det blir fint. Trodde aldrig att ajg skulle säga det men jag tycker verkligen det är kul med trädgård fast jag egentligen inte har ngt intresse. Tror det jag tycker är kul är kvalitetstiden med Finaste och att få jobba hårt med kroppen. Blommorna och sånt skiter jag i.


Min träning går bra och jag mår bra. Ligger ganska stadigt i min vikt och det känns bra även om jag vill ner ca 3½kg till. Har gjrot ett lopp i förra veckan (blodomloppet) och min plan var att göra pers på 5km. Så blev inte fallet kan jag säga. Jag gjorde ett riktigt dåligt lopp, jag var vansinnig när jag kom i mål. Nu har jag släppt det men då var jag tokarg, svor och skrek (höjde rösten ordentligt iaf). Nu har jag valt att ta lärdom av det loppet och min lärdom är att jag ska försöka att gå mer på känsla ist för pulsklockan när jag springer (hade en snittpuls på 94% och maxade på 97%) och att jag ngnstans djupt rotat i mig faktistk har en tävlingsmänniska gömd! Kul!


Finaste har fått en grym fight inom en snar framtid, ska bli sååå kul!!! Den andra tjejen är grym tekniskt, riktigt duktig, men Finaste är stark som ett helvete. Kommer nog vara den fight som jag är mest nervös över. Den och SMfinalen nästa år! Ja, jag vet, hon ska först kvala och sen ta sig vidare och sen blir det final... Men jag måste få dröma!!!


Ska döma några fighter i Lund den 11, ska bli kul. Hoppas Finastes fight går hyfsat tidigt eftersom vi ska till Jönköping direkt efter fight. Detta för jag ska göra 15mil cykel på söndagen den 12/6!! Ja, nu är det lopp nummer 2 i min strävan efter att göra klassikerhalvan! Jag ska göra Halvvättern! Känns ok konditionsmässigt men lite nervös för så ånga timmar på cykeln. Brukar bli trött i nacke/axlar och efter längrer sträckor gör det ont i händerna. Nej, arslet är det inte så farligt med. Gissar att det har ngt med att göra den naturliga stoppningen som redan finns där ;) haha


Det var som bekant morsdag igår och vi skulle till Finastes föräldrar för att fira. I stället för att köpa ngn trist blomma passade vi på att stilla mitt enorma bakbegär och bakade. Snacka om test för Finastes självdiciplin... En smulpaj och en toscakaka blev det och jag agerade lärare och Finaste elev. Hon gjorde mer eller mindre allt själv, jag stod och pekade. Ganska kul faktistk, ännu roligare när det började lukta ljuvligt i hela huset och Finaste visste att hon inte skulle få smala. Ja, man kan kalla det för skadeglädje. Det var jätte roligt ända till vi satt hemma hos hennes föräldrar och skulle äta, då var det inte lika kul att se hur kon kämpade för att inte äta. Då skämdes jag nästan över min tidigare skadeglädje...


VEckorna som kommer nu har jag börjat på en ny fas i min träning, toppningsfasen. Den kommer vara grymt hård, många tuffa pass. Ska bli riktigt kul och jag ser fram emot det med glädje. Enligt Oskar är det spypass som ajg har framför mig! Tjohooo!!! Längtar efter att ta ut mig till kräkgränsen, till det att benen skakar och jag känner att jag verkligen inte orkar mer. Älskar den känslan. Mitt styrkepass har ändrats lite, samma övningar men annan sammansättning. Körde första styrkepasset i morse på nästan två veckor. Det var verklgien apjobbigt. Men ååå vad jag älskar att träna! Flåsade som ett as, har förmodligen inte svettats så mkt på ett vanligt styrkepass ngn sång men jag kan itne låta bli att le när jag tänker på det. Önskar alla fick uppleva den glädjen och känslan av tillfrdställelse som infinner sig efter ett hårt träningspass.


Nu ska jag försöka äta lite innan jag ska få tummen loss och planera lite vettigt. Detta är mina sista fem timmars planering denna terminen...

Ovido - Quiz & Flashcards