Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Sportlovs veckan

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, sjukt jobbigt! Ett riktigt kräkpass där jag var absolut sämst, långsmmast MEN jag genomförde alla uppgifter efter bästa förmåga och om man skulle tävla i mjölksyra och träningsvärk skulle jag vinna. Lätt (har ff träningsvärk och det är fredag!!!)!  


Träningen men Floe har varit bra men inte så organiserad. Jag har haft med mig några dummies när jag har varit ute och kastat som belöning när han kommit snabbt på inkall. Jag har med andra ord kört mer grundlydnad än vad det blivit apporteringsträning. Kände att vi behövde ett litet break från det, rädd för att "träna i sönder honom" så att han tappar glädjen... Sen har jag smugit in lite träning när vi varit ute iaf. Bla stadga när Jenny låtit sina hundar hämta dummies framför näsan på Floe och han suttit still, lös på kommando. Det gick mkt bra :) Även letat harar och kaniner för att träna att när han ser dem ska han sätta sig. Tyvärr har jag inte sett allt för många kaniner/harar men de vi har sett har sättandet fungerat mkt bra. Men vågar inte göra det helt löst, har honom i koppel...


Har passat min systerson tre dagar och det i sin tur uhar varit en träning för Floe, han är ju inte van vid barn i längre stunder. Det blir liksom ett annat ös och annan ljudnivå än vad han är van vid. I början var Floe lite konfunderad men det släppte och i Slutet satt Floe och min systerson tillsammans i soffan och mös och Floe lyssnade på olika kommando från fine E. I början med lite stöd från mig men efter en liten tag gjorde de det helt själva :) 


På söndag blir det kanske träning för Bosse på fm och onsdag nästa vecka kommer jag testa träna för Susse, en tjej som Bosse rekommenderat. Detta gäller så klart apporteringsträning. Ska bli otroligt spännande att testa en anan tränare och förhoppningvis få det lite mer regelbundet och allra helst i kombination med träning hos Bosse. Det som är bra med Susse och Bosse är att de har tränat otroligt mycket tillsammans förr så de har (??) samma träningssätt och samma syn på träning. Det är lite av en förutsättning för att kunna träna för två olika tränare tycker jag. Jag vet ju tex att Bosse gillar vissa bitar av Jeppes träning och framför allt så vet han vad det innebär att tränat hos Jeppe. Bosse och Jeppe känner varandra väl och har vid flertalet tillfällen (om jag förstått rätt) tävlat tillsammans och mot varandra. 


En annan sak som är bra med Susse är att hennes man tränat spaniel vilket innebär att jag i "framtiden" kommer att kunna åka till ett ställe och träna bägge hundarna vilket hade varit MYCKET smidigt! Jag hoppas på ytterligare en hund till att träna i sommar, hoppas men vi får se hur det blir med det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Av stine - 11 oktober 2011 11:37

Som ni alla vet så lever jag med Finaste och vi har det bra och är väldigt överens vad det gäller barnfrågan men i går såg jag ett program på SVT 1 om barn. Eller rättare sagt, vem som får barn och vilka tillvägagångssätt det finns. Jag har alltid av...

Ovido - Quiz & Flashcards