Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Vad hände?

Av stine - 21 september 2011 12:14

Efter en del  tid har jag nu tagit mig samman och funnit tid till att sitta här och skriva om mitt liv för den som skulle vara intresserad. Jag har sedan sist gjort Vansbrosimmet och två triathlon lopp, satt nytt pers, gått med i en klubb och till helgen ska jag göra Lidingöloppet och därmed bli klar med min klassiker. Härligt! Dessutom är det Battle of Lund 3 i helgen och Finaste ska gå mot en rätt rutinerad tjej från Portugal, sååå sjukt spännande!!


Det sammanfattar nog allt som hänt. Vet inte riktigt vad jag ska skriva...


Ska åka till Sthlm på fredag, samåker med Jakob från realfighter, ska bli kul att åka med ngn som också ska göra samma lopp. Kul att dela min upplevelse med ngn. Kan ju av förklarliga skäl inte dela det med Finaste eftersom hon är i Lund och ska gå fight. Tyvärr kommer jag missa hennes fight, men Fia har lovat att filma den till mig. Det innebär att jag kommer kuna se fighten INNAN jag träffar Finaste (hon kommer förmodligen ligga med hårt lindade ben i högläge när jag kommer). Allra bäst vore om Finaste vann så att vi kunde fira på kvällen, fira hennes vinst och mitt lopp och klassiker. Men vi får se hur det går. JAg har visserligen en bra magkänsla men det är inte min magkänsla som avgör fighten. Det är som sagt en rutinerad tjej som hon ska möta. Åååå vad jag önskar att jag hade kunnat se den live. Men men nu är det som det är. Sen är det ju så att jag har bara detta loppet kvar till att klara ett av årets STORA mål. Dessutom har det varit svindyrt men hysteriskt roligt!


Jobbet unkar bra, trivs jätte bra på eftermiddagarna på mitt fritids. Förmiddagarna funkar ocså även om jag inte gillar att vara med så små barn. Det är verkligen tien min grej, men jag måste vara bra på att spela teater eftersom barnen gillar mig. Konstigt.


Inför lördag ska jag bara göra ett kort lugnt löppass sen blir det vila för resten av slanten. Startar 1010 på lördag fm, räknar ca 1.5h, förhoppningsvis snabbare. Kroppen känns bra men långsam och det är tydligen terräng som jag ska springa i. Det gick upp för mig när jag läste startbeviset... Grattis till mig! Haha Jaja, det kommernog gå bra. Var ute i måndags och gjorde 11km i lugnt tempo och det gick barnsligt lätt så det är inte ngn fara med orken i det tempot iaf. Skulle vara glad om jag snittar på 5.5min/km, då blir det en helt ok tid. Som sagt får se, kan ju vara så att kroppen inte alls vill sammarbeta när det väl gäller eller att jag laddar på för hårt i början vilket gör att jasg kommer sacka i slutet. Min plan är att börja lugnt och sen öka lite var 5 km för att öka lite till de sista tre och ge allt sista km (läs sista 500). Men den som lever får se.


Vidare är Apollo, min stora kärlek, såld. Känns galet sorgset men nu  är det som det är och det är inget att göra åt det. Har ju inte haft ngn kontakt med honom på länge men det är ff min Apollo. Som jag sa till Carin, om jag ändå haft pengar, tid och intresse... Har inget intresse längre. Eller jo, som tävlingshästskötare men inte det andra. Fast igår var jag allt lite sugen på att rida Apollo en sista gång men det skulle jag aldrig erkänna högt. Inte heller att jag flera gånger kämpat med gråten över det faktum att jag inte kommer ha tillgång till honom eller att jag inte kunnat köpa honom.


Min vän Mikaela har åkt till VM för att ro i en kanot. Hon ska representera Sverige på maraton och ev ngt till om jag inte missupfattat allt. Hon är grym den bruden. Hon är faktiskt min idol. Alltid glad och snäll och trevlig och peppande. Dessutom snygg och rolig och ibland verkar hon helt omedveten om hur jävla bra hon är! Haha! Nu sitter nog Mikaela och blir arg för att jag skriver RO och inte paddla men jag kunde inte låta bli ;) haha (Hon paddlar i en kajak och ror inte i en kanot!)


Tror aldrig att jag skrivit ett inlägg med så många men  i. :)


Over n out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards