Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Vad göra?

Av stine - 3 oktober 2011 11:50

Jag vet inte vad jag ska göra med vissa saker i mitt liv. Vill helst bara säga hejdå och gå på semester och komma tillbaka med en ny kropp som inte gör ont. Var och blev rättad i ryggen i fredags och hade träningsförbud hela helgen. Eller ja det är itne riktigt sant, jag fick springa i bassäng om jag hade typ flytring. Det var jag inte sugen på alls. Jag är så kass i ryggen att om jag inte får rätt på det nu kommer jag förmodligen inte kunna gå om tio år enligt min nya kiropraktiker. Kul! MEN han sa även att prognosen är god även om det fanns mkt att göra. Ca 1½cm skillnad på benen, ca 4cm skillnad i höften och låsningar i svanken, bröstet, nacken och käken. Han undrade hur jag helt faktistk kunnat genomföra Lidingöloppet med tanke på hur jag såg ut. Och jag som sa att jag inte hade ont när jag kom till honom. Det hade jag faktiskt inte heller men märkte på mitt löpsteg att jag började springa snett igen och vet av erfarenhet att det brukar vara höften som spökar. Jag vill som sagt ha en ny kropp!


Vidare skulle jag vilja ha ngn som ser till att jagbara äter det jag ska äta och inte allt annat. Tanken är att börja plocka de sista 4-4½kg som är kvar. Helst ska det vara gjort innan årsskiftet (borde inte vara några problem) så att min nya normal vikt är satt till början av nästa år. Vill gå ner i vikt OCH samtidigt sätta muskler. Ja, jag vet, ganska svårt att få det till att fungera i verkligheten. Ska försöka satsa på lite längre distanser när jag är ute och tränar. Funderar på att ev göra en halvmara den 13 nov och sen vara ledig den 14. Men får se hur jag gör.


Nu ska jag försöka ta mig samman och planera lite till och sen ta mig igenom mresten av dagen. Vill bara hem. Trist men sant!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards