Alla inlägg under november 2010

Av stine - 17 november 2010 21:24

Jag vill ju som sagt göra klassikerhalvan nästa år. I present fick jag att Finaste att hon ska följa med mig upp och göra Engelbräcktsloppet med mig! Ska bli sååå mysigt, längtar!!

Av stine - 17 november 2010 20:19

 Dagens pinsamtheter är galet pinsamma men inte riktigt i kaliber med när jag försökte rida Bianca första gången. Nära dock :S

Vet inte riktigt var jag ska börja, känns som om detta kommer bli ett blogginlägg med väldigt tvära kasst för att få med allt...


Lördagen den 13 november gic finaste fight sin första C fight. Hon vann! 3-0, hon är grym! Första fighten med full styrka och den andre tjejen fick en räkning i andra ronden, hehe.


Jag har ju som bekant fyllt år. jag är numera med i vuxen, iaf till åldern! Firade dagen med att själv gå och handla frulle och fixa allt eftersom Finaste inte bara gled med ett blått öga utan även gjort illa foten så hon hade svårt med att gå. Men dte gjrode inget eftersom Finaste var lycklig och på sitt bästa humör! Dagen tillbringade vi med att softa så mkt vi bara kunde, tittade på film och äta godis. På efter middagen kom Malin med sambo och kids och pepparkakor. Älskar de små liven, utan förbeåll! Vidare körde vi hem om Finaste föräldrar för att fira fars dag och där åt vi mer onyttigt i from av kakor, tårta och till det drack vi cola och the. Låter kanske inte som ngt jätte super firande eller ens som ngt firande, men det var precis som jag ville ha det. Jag vill ha en hel dag utan en massa måsten eller tider att passa och bara få vara med finaste. Kan inte tänka mig att haft den på ngt annat vis. Väldigt enkelt. :)


I dag har det då varit pinsamt, riktigt pinsamt. Hade "träning" med Oskar i kväll. Eller träning och träning, snarare genomgång på åhur jag skulle göra de olika övningarna, dvs styrketräningsövningarna. Vi var på thaien och hade genomgång. Fy fan vad pinsamt det var. Till att börja med ville Oskar att jag skulle ställa mig på vägen. Där satte jag stopp, den förnedringen ville jag inte gå med på under nmågra omständigheter. Jag sa min vikt till honom (eller vad jag brukar ligga på iaf) och att jag inte tänkte förnedra mig med att visa min vällsvikt med kläder på. Efter lite övertalande förstod han att det inte skulle gå att få upp mig på vågen, inte en chans.Lovade doc att skriva upp min morgon vikt i min träningsdagbok.


Vi gick igenom träningschemat. Tror inte att Oskar trodde att jag var så otränad som jag är vilket var ganska pinsamt. Men desto roligare när jag kommer iform och kan börja prestera...Vi gick igenom och jag fick lära mig mkt, det var kul och nu är jag mer taggad än på länge att börja träna! Fy tusan vad kul det ska bli att se resultaten. Kommer köra den veckan för att lära mig och nästa vecka blir det allvar. Nästa vecka hoppas jag även komma igång med maten så att jag får rätt (eller iaf bra) förutsättningar för min träning. Roligt var dock att jag faktiskt var ganska bra på plankan?! haha (minns när jag fick stor stryk av min lilla syster i somras...)


I morgon tänkte jag köra gymmet en runda. Eller nä det hinner jag nog inte, vi får se. Ska ju vara hundvakt och innan dess ska jag till frisören. Vi får se, kanske kör ett konditions pass om jag inte hinner med styrkan. Känner att styrkan kommer ta lite tid eftersom jag inte är säker på övningarna och det kommer ta tid att gå igenom dem och känna så att jag gör rätt.


Nu blir det lite slapp i stolen innan det är dags för sängen. Börjar tidigt i morgon och det suger. En annan bra sak är att jag har fått pengar till "mitt fritids" så nu ska jag handla lite nytt och fint till mina kids! Ska bli så kul!!


Av stine - 11 november 2010 20:29

I dag har det varit en blandad dag. Förmiddagen var hemsk, riktigt jobbig med elever som slogs. Från ca 1330 ändrades allt, då öppnade jag min egen avdelning och kidsen där var på sitt bästa humör och visade sig från sin bästa sida! En fantastisk känsla när allt bara funkar. Jätte bra samling där en del av barnen insett att konsekvenserna för deras handlingar inte var värt priset så nu var de exemplariska för att motbevisa mig så de kan få som de vill. Mellis gick med andra ord bra. Jag stannade till för att prata med en förälder och skickade mina kids till avdelning och bad dem vänta utanför datorrummet till jag kom. När jag kom en stund senare stod de och väntade lugnt och utan bråk. HÄRLIGT!!! De fick galet mkt beröm och jag lovade att om jag hann skulle jag baka till fredagsmyset i morgon. Jag har hunnit.


Jag har i kväll bakat men mkt annat har inte bivit gjort om jag ska vara helt ärlig. Borde börja stryka undan all tvätt som finns här så att jag får llite golvutrymme igen. Jag ska bara se klart det programmet som visas nu sen blir det stryka till nästa program. I morgon ska jag upp tidigt och hämta CArins bil för att kunna åka till stallet direkt efter jobbet. Planen är att klippa Apollo i morgon, iaf så mkt jag hinner. I värsta fall får jag ta benen och huvudet i morgon. Cecilia var dock tveksam till om det gick att klippa huvudet med hennes maskin. Jaja, det återstår att se helt enkelt. I morgon ska bli en bra dag.


Längtar galet mkt efter helgen! Fredag: fika*3 på jobbet och sen klippa Apollo. Lördag: Finaste har fight, första C fighten! Söndag: då är det den 14 nov och jag blir 30.... GALET!!!


Nu: förbereda lite för att kunna stryka...

Av stine - 10 november 2010 06:40

Det är precis så jag känner, andas in, andas ut. Det har varit mkt nu ett tag men jag börjar se ljuset i tunneln. Det har börjat vända, eller jag tror det och hoppas det.


Jag har som bekant kontaktat Oskar Lavesson ang träningsupplägg och vi hade ett snack i söndags och det kändes jätte bra. Så kul med ngn som kan sina saker och det han är osäker på tar han reda på, allt för att ge mig bästa möjliga förutsättningar. Härlig känsla! Igår fick dokument med träningsuppläg men när jag försöker att öppna dem är det bara massa figurer och kurmelurer som syns, FRUSTRERANDE!! Ska försöka öppna på jobbet, hoppas det går!


Finaste har fight i helgen, ska bli sååå kul! Hon ska gå sin första C-fight vilket innebär och att hon får slå med fullstyrka. ÄNTLIGEN! DET ska bli spännande. Hoppas på en grym fight och att hon komer bra in fighten så hon kan boxas, boxas hårt. Gissa vem som ska vara hennes sekond! Oskar och Elna. Fast sanningen är att det vet jag inte med säkerhet, det är bara ngt jag sitter och spekulerar i och det har varit så de andra fighterna och det har ju bevisligen gått bra :)


Vidare börjar jobbet gå lite bättre och det är skönt. Hade ett samtal i måndags som jag inte sett framemot men det gick jätte bra och det var en otrolig lättnad! JAg blir helt varm i kroppen av samtal med föräldrar som går så bra, samtal med föräldrar som älskar sina barn och vill göra allt i sin makt för att göra det bra för just deras barn. När de känner att de inte räcker till, att de inte vet hur de ska lösa problemen ber om hjälp. Tänk om alla föräldrar vore så ist för att "mitt barn gör aldrig fel, det är fel på dig"!

Dessutom fick jag beröm av en förälder igår, som det värmde! Underbar känsla!


I dag ska jag ut till Mikaela direkt efter jobbet oc hjälpa henne klippa hästar, det ska bli kul. Ja, jag vet, men jag tycker det är riktigt rolig!


Måste rusa annars missar jag bussen...

Av stine - 3 november 2010 06:40

I går vad det en bra dag på jobbet. Jag hade endast 4 (!) barn på min avdelning och en extra personal, UNDERBART!!! Vi gjorde lite Halloween pyssel (Ja, vi PYSSLADE på min avdelning...) och det fungerade bra. Barnen fick lite dator tid för att själva leta up det pyssel som de var intresserade av att göra så att de skulle få göra ngt som för dem kändes meningsfullt. SÅ pedagogiskt så. Och det fungerade, de satt och arbetade jätte bra hur länge som helst. Lunch och mellis fungerade också bra men efter mellis orkade de inte riktit hålla ihop eet längre, men det gjorde inget för då var klockan nästan 15 och då skulle Björnen stänga... hehe


Senare på kvällen gjorde jag ngt jag velat göra länge men inte vågat eller ens varit säker p att jag velat göra. Men igår bestämde men jag mig, jag ska ta tag i min träning oh be om hjälp. Min vana trogen vill jag ju ha bästa möjliga förrutsättningar för att lyckas och har då tagit kontakt med en kille som har koll på sina grejer. Egentligen är han mest inne på Thaiboxning (anlitad av thai-förbundet för att titta på landslaget fys, om jag förstod det rätt nu...) men jag resoner som så att om han kan det borde an rimligtvis ha en aning om vad jag behöver och vilken typ av träning som skulle kunna vara bra för mig. Så jag mailade och jag fick svar nästan direkt. Gissa om jag blev förvånad...  Ännu mmer förvånad över innehållet i mailet. Killen kan inte bara sin thai utan har tydligen "hobbycyklat" i flera år och har tränat vattenpolo i några år.


Jaja, ännu bättre tänkte jag och läste vidare. Killen ville hjälpa mig och vi är överens om att för bägges skull att viss betalning kommer att ske. Jag vill gärna betala för hans kunskaper, stöttning och piska. Jag räknar med att han kommer att jaga på mig så att det blir allvar av min träning. Viljan har jag ju, själv disiplin har jag ju egentligen också när jag måste. Problemet är bara att jag är så jävla lat... Fast det har jag inte berättat, haha. Däremot har jag berättat att jag kan tänka mig att lägga 9-10 pass i veckan på träning. Det innebär iaf tre morgonpass, förmodligen fyra...  Förklarade att jag inte är inne på att bli bäst eller ens vinna alla tävlingar utan att mitt mål är att pressa mina egna tider med marginal, vill upp och testa olympisk distans och göra halv klassikern nästa år. 


Som planen är nu ska vi träffas på söndag och prata igenom vad som ska göras, hur det ska göras osv. Jag skrev att så fort jag är friskt vill jag sätta igång på allvar igen. Har sjukt ont i halsen (börjar bli rädd för halsfluss...) och i morse närjag tog min vilopuls var den inte under 50 en enda gång!!! 50 och 51 en gång men låg ganska stadigt på 53-55. Inte alls bra med tanke på att jag för ca två veckor sedan hade en vilouls på 44-46... Blir till att ringa sjuvårdsupplysningen i dag och kolla av läget.


Med andra ord tror jag att det inte kommer vara några problem med att fylla min tid nu när jag ska lägga ner ridningen. Jag sätter min tro och mitt hopp till Oskar Lavesson!

Ovido - Quiz & Flashcards