Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Påskhelg och SAMBO

Av stine - 27 april 2011 10:34

Vi, jag ch Finaste, invigde påskhelgen med att flytta på skärtorsdagen. Fy fanv ad vi slet men det gick bra! Jag har visserligen itne så mkt saker men en hel del böcker och som ni säkrt vet väger just böcker ganska mkt. Vi fick plats med alt i ett släp, sååå skönt! Fast släpet var nog liiiite för tungt, hehe. Det var tungt men det gick smidigt, jag och Fianste lyckades gå lite tidigare från jobbet så vi hann fylla släpet innan hon skulle träna  kl 1800. Så här efteråt är jag ganska impnerad med tanke på att Finaste har ont i sitt knä och min rygg precis börjat bli lite bättre. Men det gick och det är huvudsaken!


Långfredagen gick åt till att börja packa upp alla saker och fixa lite med det där hemma. Det gick riktigt bra och lördagen gick vi upp lagom tidigt, jag sprang en runda på morgonen innan vi körde till ELLBE i Höör och köpte en åkgräsklippare med Fianstes föräldrar. Sen skynda hem till far och lämna ett bord som jag lånat och sen till Malmö för att göra sig klar och hämta lite elektronik saker och hämta Fedde och Magnus innan vi skulle tillbaka till, far för att fira påsk. Vi åt gott och snapsade en del, som jag älskar snaps! eller rättare sagt jag älskar att snapsa mer än vad jag älskar smaken... Hehe.


Blev ganska tidigt hemfärd från far, jag var sliten och vilel bara hem och få vila lite eftersom jag varit uppe hyfsat tidigt och stressat en del. På söndagen blev det galet högt tempo, betydligt högre än planerat. Åsa skulle komma och hjälpa till lite i trädgården och umgås och ev skulle min syster oc hennes familj komma förbi på vägen hem från far och titta på huset. Åsa kom vid lunch och hjälpte till, helt enligt planen. Malin + familj kom också förbi vilket var trevligt, även Johanna, min andra syster, kom förbi och tittade. Verkade som om de tyckte att vi hade det fint. Jag älskar det iaf :D


På småndagen kom Finastes kolega ut och snackade en stund, trevligt. Blev dock inte så mkt gjort i trädgården som planerat men det är viktigt med det sociala också! Sen på tisdagen började veckan igen och det kändes bra att komma igång. Går fort och bra tt köra till jobbet, ca 35 min!


I dag är det snart en vecka sedan vi flyttade ihop och det känns ritkgit bra :) I kväll direkt efter jobb ska det städas ur i min lgh och sen är det no more lgh! Ska bli så himla skönt att slippa den. Fast lite tomt också kanske... Mkt minnen och det är onekligen bekvämt med en lgh i stan när det är vinter ;)


Nu ska jag planera lite!


Over n Out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards