Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Pinsamt men nu kan det bara bli bättre...

Av stine - 17 november 2010 20:19

 Dagens pinsamtheter är galet pinsamma men inte riktigt i kaliber med när jag försökte rida Bianca första gången. Nära dock :S

Vet inte riktigt var jag ska börja, känns som om detta kommer bli ett blogginlägg med väldigt tvära kasst för att få med allt...


Lördagen den 13 november gic finaste fight sin första C fight. Hon vann! 3-0, hon är grym! Första fighten med full styrka och den andre tjejen fick en räkning i andra ronden, hehe.


Jag har ju som bekant fyllt år. jag är numera med i vuxen, iaf till åldern! Firade dagen med att själv gå och handla frulle och fixa allt eftersom Finaste inte bara gled med ett blått öga utan även gjort illa foten så hon hade svårt med att gå. Men dte gjrode inget eftersom Finaste var lycklig och på sitt bästa humör! Dagen tillbringade vi med att softa så mkt vi bara kunde, tittade på film och äta godis. På efter middagen kom Malin med sambo och kids och pepparkakor. Älskar de små liven, utan förbeåll! Vidare körde vi hem om Finaste föräldrar för att fira fars dag och där åt vi mer onyttigt i from av kakor, tårta och till det drack vi cola och the. Låter kanske inte som ngt jätte super firande eller ens som ngt firande, men det var precis som jag ville ha det. Jag vill ha en hel dag utan en massa måsten eller tider att passa och bara få vara med finaste. Kan inte tänka mig att haft den på ngt annat vis. Väldigt enkelt. :)


I dag har det då varit pinsamt, riktigt pinsamt. Hade "träning" med Oskar i kväll. Eller träning och träning, snarare genomgång på åhur jag skulle göra de olika övningarna, dvs styrketräningsövningarna. Vi var på thaien och hade genomgång. Fy fan vad pinsamt det var. Till att börja med ville Oskar att jag skulle ställa mig på vägen. Där satte jag stopp, den förnedringen ville jag inte gå med på under nmågra omständigheter. Jag sa min vikt till honom (eller vad jag brukar ligga på iaf) och att jag inte tänkte förnedra mig med att visa min vällsvikt med kläder på. Efter lite övertalande förstod han att det inte skulle gå att få upp mig på vågen, inte en chans.Lovade doc att skriva upp min morgon vikt i min träningsdagbok.


Vi gick igenom träningschemat. Tror inte att Oskar trodde att jag var så otränad som jag är vilket var ganska pinsamt. Men desto roligare när jag kommer iform och kan börja prestera...Vi gick igenom och jag fick lära mig mkt, det var kul och nu är jag mer taggad än på länge att börja träna! Fy tusan vad kul det ska bli att se resultaten. Kommer köra den veckan för att lära mig och nästa vecka blir det allvar. Nästa vecka hoppas jag även komma igång med maten så att jag får rätt (eller iaf bra) förutsättningar för min träning. Roligt var dock att jag faktiskt var ganska bra på plankan?! haha (minns när jag fick stor stryk av min lilla syster i somras...)


I morgon tänkte jag köra gymmet en runda. Eller nä det hinner jag nog inte, vi får se. Ska ju vara hundvakt och innan dess ska jag till frisören. Vi får se, kanske kör ett konditions pass om jag inte hinner med styrkan. Känner att styrkan kommer ta lite tid eftersom jag inte är säker på övningarna och det kommer ta tid att gå igenom dem och känna så att jag gör rätt.


Nu blir det lite slapp i stolen innan det är dags för sängen. Börjar tidigt i morgon och det suger. En annan bra sak är att jag har fått pengar till "mitt fritids" så nu ska jag handla lite nytt och fint till mina kids! Ska bli så kul!!


 
 
Ingen bild

Åsa

18 november 2010 11:09

Kära Stine, jag hoppas verkligen att du kan släppa nojet om vikt och styrka och fokusera på att utföra Oskars övningar rätt - då får du resultat. Slösa inte energin på fel saker nu. Se nu skogen och inte bara alla träden ;)
Kram från moralkakan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards