Direktlänk till inlägg 13 december 2010

och i och med det vände det

Av stine - 13 december 2010 06:19

Efter ca 2 veckors hundpassning är jag nu utan hund. Igen. Och det är med blandade känslor måste jag erkänna. Det r jätte skönt att vakna på morgonen och inte behöva skynda upp och ut och gå och hoppas att man får gjort allt det där man vill hinna när man är ute med hunden för att den ska få det så bra som möjligt. Samtidigt är det just det jag saknar, de tidiga  morgonrundorna. Konstigt va? Skönt är det att slippa all skit det innebär att han hund inomhus samtidigt vet jag att det inte är ngt man tänker på när jag hade hund. Som sagt mkt mtk dubbla känslor! Det var onekligen jätte mysigt att ha hund men som jag och finaste konstaterade i morse så som våra liv ser ut nu har vi inte möjlighet till att ha hund. Vi har helt enkelt inte den tiden det krävs för att ha hund nu när vi prioriterar träning.


Efter stjärnan Velvet åkte hem till Åsa städade jag och finaste. Shit vad mkt att städa! Jag hade min första dag som var nästan helt feberfri så jag försökte hjälpa till. Jag torkade av skåpsluckor och väggar. Shit vilken skillnad! Finaste dammsög golv och dammsög golv och sen dammsög hon lite till innan hon moppade golven innan hon skulle på träning. När hon var iväg lurade jag med Åsa att köpa lite julpynt eftersom Finaste så gärna ville ha det. Med smakråd av ÅSa fick jag köpt 2 glaskupor som man har värmeljus i att hänga i fönster, en röd liten duk, två röda bordstabletter och 2 röd/vita kökshanddukar. När finaste kom hem var inte bara maten på bordet utan även allt julpyssel framme. Kanske inte så mkt julgrejer men det är mkt mkt mkt mer än ad ag har haft under hela mitt vuxna liv. Så är det bara. Vad gör man inte för kärleken??? :)


Av Åsa fick jag det jag helst av allt ville ha och det var speciella tigerbalsamplåster som är gudsgåva till verkligheten! De gör ont att ha p men oj vilken nytta de gör! Dessutom fick jag några hokucpokuc tabletter mod förkylning som jag glatt tog och vips var jag nästan frisk! Helt galet underbart! Jag gick ju hem från jobbet i onsdags vid lunch, så himla kass. Tyvärr var det bara början, blev stadigt sämre hela tiden och i fredags kväll och lördags morgon var jag galet kass med hög freber, illamående och kass mage... Kul! Kan inte minnas när jag senast var så kass så länge.


Som sagt iom med att jag tog de där hokuspokus tabletterna har jag bara blivit bättre så i dag blir det jobb. Skönt att det är måndag och därmed bara planering på schemat, vet inte om jag orkat med en heldag med kids eftersom jag förmodligen inte är helt hundra än, men va fan, nu kan jag inte var hemma mer! Börjar bli rastlös! Vad som har varit skönt är att jag har avarit så kass att det inte har varit svårt att låta bli att träna. Jag har varit så kass att bara tanken på att ta mig tilll gymmet har varit så ansträngande att jag blivit andfådd... Kommer förmodligen inte bli ngn träning alls denna veckan heller, livrädd för att få återfall och bli så kass igen!


Nu måste jag sätta fart om jag ska hinna till jobbet i tid.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards