Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Mitt triathlon lopp

Av stine - 16 juli 2010 22:07

Nu k ommer det lite info ang mitt trilopp. Bättre sent än aldrig förmodar jag...


Söndagen en 11/7/10 var en hysteriskt varm dag, förmodligen en av de varmaste på hela året. Varmt och klibbigt. Närmre 35 grader och kvavt. Som en bloggare skrev, perfekt badväder, varmt cykelväder och grymt löpväder. Tycker det dammanfattar det mkt bra!


Tiderna som kommer nedan med tillhörande kommentarer är årets medan de i ( ) är fjol årets. Jag har skrivit en kommentar på FB om tiderna eller rättare sagt vad jag hoppades på för tider är relaterade till vad jag gjorde det på när jag körde en genomkörare veckan innan kontra fjolårets tider.


Simning: 08.40 (10.05) Betydligt bättre tid än i fjol och med mkt bättre känsla. JAg klarade andas denna gången men var helt slut när jag gick upp ur vattnet. Trött i armarna men vid gott mod. Kom ganska långt ner i listan när jag gick upp ur vattnet, låg då på 43 plats. Detta gjorde att jag trodde att jag gjort en dålig tid eftersom jag hade större delen av fältet framför mig... Sanningen är att jag gjorde ett riktigt bra simlopp med tanke på att jag inte simmat på flera månader oc inte riktigt tränat simning.


Växling: 01.44 (02.02) gjorde en förhållandevis bra växling, inte mkt att säga om den


Cykel: 44.32 (52.14) Gjorde ett hyfsad cykling. Kändes bra och till motsats mot förra året cyklade JAG om andra och inte tvärtom. Kunde och borde nog gett lite till på cyklingen men det var jobbigt i värmen och jag var rädd för att inte kunna springa sen. Ganska nöjd med den tiden men bara ganska.


Växling: 01.11 ( 00.46) betydligt längre växling än i fjol men nu var det byte av skor osv vilket jag inte hade i fjol, då cyklade och sprang jag i samma skor. Under simningen och cyklingen hade jag två byxor för att inte behöva byta inför cyklingen men tanken var att ta av mig ett par byxor inför löpningen. Detta glömde jag och kom på EFTER jag lämnat växlingsområdet. Klumpigt och orutinerat men jag är ju ff nybörjare. Detta innebar att jag sprang i 2 par byxor...


Löpning:  31.00 ( 34.21) Inte alls nöjd med min löpning. Gjort den på träning på 26... Men det var varmt som fan, jag hade dubbla byxor och hade det jätte jobbigt med värmen. Väl i mål gick jag direkt till en vatten slang med iskallt vatten, sparkade av mig skorna och spolade mig med kallt vatten på benen, precis som man gör med hästar ;) Då under loppet kunde jag inte ge mer på löpning, jag gjorde verkligen så gott jag kunde men jag är iaf lite besviken.


När jag kom i mål var jag jätte nöjd och glad men nu några dagar efter så är jag inte lika nöjd. Men va fan, sanningen är att jag knappt tränat de sista veckorna och det var galet varmt. Bara et att det var 24 grader i vattnet kl 10 på fm säger en del om värmen. I fjol var det under 22 grader och våtdräkt. JAg måste börja träna i värme och jag måste bli bättre på att springa och cykla. Vädligt enkelt. Nu blir det till att träna inför den 8 då jag hoppas göra ett lopp i Åhus. ny tag helt enkelt...


Sluttid i år: 1.27.05 och 32:e plats av 52

Sluttid i fjol: 1.39.26 och 42:e plats ava 46

 
 
Matilda

Matilda

16 juli 2010 23:35

Du är så jäkla duktig Stine!
När du ska du blir HELT nöjd med din prestation? ;)

http://mystiskt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards