Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

En stor dag i dag

Av stine - 31 juli 2010 16:12

I dag är det en stor dag. Det har kanske inte hänt ngt speciellt mer än at tjag har kommit till insikt. men först lite annat.


Pratade med Carin i dag och hon verkade nööjd med Apollo, kul! Gissar att kontrasten att rida Cenna som är väldigt mkt på G själv, mkt motor och frammåt tänk och att sen sitta på Apollo var en STOR skillnad... Apollo är en väldigt bekväm och ganska lat herre som inte gör mer än han måste och helst inte ens det. Men han gör allt med ett stort leende. Lägg där till att jag inte är ngn elitryttare cilket innebär att han kunde varit känsligare  för skänkeln gör nog kontrasten stor, hehe. Det viktigaste är att Carin faktiskt verkar nöjd med honom! Älskar verkligen den hästen, känns lite konstigt att inte ha honom själv längre, har haft honom som min i snart 4 måånaåder oc nu ska jag dela honom med Carin. Haha lite komiskt att jag ska dela honom med hans ägare, inte så att jag får rida honom precis som jag vill när jag vill.. haha Men det kommer bli bra, jag och Carin funkar bra ihop :)


Har för övrigt blivit tillfrågad om jag vill hjälpa Mikeala med hennes häst när hon är i USA, kul! Självklart vill jag det om jag bara kan få ihop det med min egen träning och med egna tävlingar...


Apropå tävlingar är jag numera anmäld till betald till tre lopp. Triathlon den 8 aug men et tro jag estämt att jag har berättat innan men jag har även anmält mig till milen siste aug här i malmö samt halvmara i köpenhamn! Helt otroligt att jag ska göra det. Typiskt mig är att jag inte är nervös för själva loppen utan för att hitta dit... hahaha


Simmade i dag, gjorde 1050 varav 400 teknikövningar och ca 400 lugnt för att träna voltvändnigar. Ska ju simma i bassäng på söndag nästa vecka och om det är tillåtet med voltvändnignar sparar jag mkt tid på det. Har för övrigt bokat in ett pass med Gabriele på måndag kl 9 på morgonen. Känns bra, ska bli kul!! Planen är att köra lååååång distans i morgon, skulle vilja springa i 90min och se hur långt jag kommer på den tiden. Mest för att se hur det känns, räknar ju med ca 2 timmar på halvmaran...


Hittat den där väskan som jag vill ha när jag syrflätorna på hästarna, skickade en bild till Carin för att visa vad jag skulle köpa när tillfälle gavs, då berättar hon att hon köpt en precis sån i Indien när hon var däri höstas! Gissa om jag blev glad!


En STOR insikt i dag är att jag kanske inte har mest muskler på benen, att ben och röv skulle behövas trimmas och bli lite mer musklat och mindre fettat, men när jag ligger i vattnet och simmar och när jag sedan går upp ur vattnet slår det mig, jag är inte fet, jag är inte vulgärt överviktig! jag är inte helt nöjd med min kropp, int ealls men det är en lättnad att inse att jag inte har närmre 20kg över vikt. Jag är nog ganska normal, TROR jag. Skulle gärna gå ner 5kg till men det är jag för lat för. För att gå ner det sista måste jag börja ändra min kost och som det är nu är jag för lat för det. Vi får se när det händer. Just nu i skrivande stund skiter jag i vilket,jag har ett lopp på söndag nästa vecka som jag är jätte taggad för och som jag hoppas och tror kunna göra bra tid på samtidigt njuter jag av känslan av att inte tycka att jag är vulgärt överviktig, jag är ju nästan normal!


Nu ska jag gör amig klar för att gå och lyssna på lite bra musik, det är bla Bredda Vybez som spelar och de är bra. Dessutom är ena sångaren snygg fast han är polack ;) hehe

 
 
Matilda

Matilda

1 augusti 2010 15:08

Du är inte "nästan" normal du ÄR normal! :)

http://mystiskt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards