Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Stolt

Av stine - 4 april 2011 08:50

Jag är så stolt över Finaste, hon är bäst. Hon vann över Fatima i lördags med siffrorna 2-1. Hon var grym i klinch men hon var inte sitt gamla vanliga jag under figten. Finaste var liksom seg, kom inte igång så som hon brukar göra. Fick till en del riktigt bra slag, lowkickarna satt där dom skulle, vann i klinch men det var inte samma vanliga Finaste. Kan inte sätta fingret på det exakt men det var ungefär som om hon var i en annan värld och väntade på att komma igång. Minns att jag sa "Vad fan är det som händer? Varför börjar hon inte? Ngt är fel..." Finaste brukar vara explosiv och ha ett grymt fotarbete och riktigt bra boxning men det var inte som vanligt. Shit vad jag har blivit bortskämd med att hon alltid (iaf så här långt) glänser och vinner överlägset! Oavsett vilket var hon grym, hon gick in i sin första B fight (5 ronder utan skydd) och mötte en tjej som gjort 20 fighter mot Finaste 5. Nu har hon gjort 6.Vi har kommit överens om att vi ska ha ngn kodord som jag ska skrika när hon segar till sig och behöver vakna. Frågan är bara vad? Förslag ngn? (Vi har ofta skojat om att jag ska gå fram i rondpaus och säga att hon slår som en jävla kärring och i lördags var jag på väg att göra det men valde att inte göra bort mig/henne så jag stod kvar och skakade av nervositet...)


Kanske är det så att en del av att hon inte kom igång är mitt fel. Jag har ju inte mått bra vilket gjort att jag inte har kunnat finnas där och stöttat som jag brukar. Det har gjort att Finaste har gjort mer själv, vilket hon naturligtvis klarar men jag tror det påverkar. Tror även, till min stora förvåning, att det är oerhört viktigt för Finaste att förberedelserutinerna inte ändras då det verkar påverka henne mer än hon vill erkänna. Jag var inte där som jag brukar och lägg där till mens vilket gjorde att hon förmodligen bantade för hårt för rädsla för att inte klara vikten och vägde in på ynka 52.6 Fighten var i 54kg klassen...


Oavsett vilken anledningen är till att hon inte var som vanligt så är det så att hon vann sin första 5ronders fight och hon gjorde precis det hon skulle och följde planen till punkt och pricka. Och jag, jag är stolt så jag håller på att spricka! Att hon har tidernas bula i pannan och ett blått öga rör mig inte i ryggen. Eller jo, lite. Dvs vet inte hur omtyckt det är med tanke på hennes jobb men annars skiter jag i vilket. Till min stora glädje verkar hennes kropp klarat av fighten med bravur! Hade varit kul att veta hur Fatima mådde, tror hon har starka känningar i vänster ben och i nacke... Hehe Don´t mess with my woman, girl!


I söndags åt vi frulle på Syster och bröder och Åsa mötte upp. Kul och mysigt :) Sen körde vi hem till far och det var så där underbart mysigt, Sutt var där men annars var det bara vi. Jag, Finaste, Sutt, far och RM. Underbart! Lugnt och stilla, ingen stress och underbart god mat. Precis som det ska vara i Nyrup :) Finns inget bättre ställe på jorden, det är jag övertygad om. Där vill jag bo när jag bli stor :) Det är så stort att vi utan problem skulle kunna ha ett eget litet gym hemma... Det ni! haha


I natt (natten mellan söndag och måndag) sov jag hela natten för första gången på länge, sååå skönt! I dag är det planering hela dagen för mig och det är skönt att hinna få det gjort och sen bara kunna hänga med kidsen resten av veckan. I kväll blir det till att jobba extra lika så på tisdag, onsdag blir det sista PIM träffen, torsdag ska jag iväg med min öron (har blivit mer eller mindre döv, jätte jobbigt), fredag hoppas jag att det inte händer mer än att vi kommer äta gott och bara ta det lugnt. Hoppas kunna komma igång i slutet av veckan och jogga lite, saknar min träning ngt kopiöst! Snart inne på min tredje vecka utan träning...


Tre andra viktiga händelser i helgen är att jag dömde mina första fighter (4st), Sofia kom och mer eller mindre höll mig i handen genom hela fighten. Tror att det finns en riktig vän där. Finaste sa ngt efterlängtat så jag började böla och vi har bestämt oss för att flytta ihop. Räknar med att det blir vid nästa månadskifte :) Tjohooo!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards