Direktlänk till inlägg 9 april 2011

Ett gott skratt?

Av stine - 9 april 2011 09:12

Det heter ju som bekant att ett gott skratt förlånger livet och det kanske ligger ngt i det. OM det gör det kommer  Finaste leva länge... När jag berättade om mina planer/ideér inför hösten skrattade hon så tårarna rann! Tack för den uppmuntran och det stödet... Men som jag sa till henne så är det nog mest för att jag just nu inte har kunnat träna på en evighet och blir less på allt. Det vänder dock förhoppningsvis i kväll för jag tänkte ge mig ut på en lite löprunda i em, ska bli sååå härligt!!


Igår var jag och Finaste ute och åt sen sådg vi bio, bara hon och jag utan omvärlden eller "tänk på vikten" genom hela kvällen. Det var så härligt underbart! Vi var först på Jensens vilket är ett ställe där man får bra mat till lågt pris. Eller det var min åsikt ända till igår... Fy fan, aldrig mer Jensens! Vi åt först en snacks korg som var helt ok och sen beställde jag en pepparbiff. När min talrik kommer in frågar jag om det är rätt beställning för så här ser inte en pepparbiff ut... Jag fick en tjock avlång sak med senor i. Tjejen som serverade oss sa att det var en pepparbiff och jag visade på bild och sa att jag adrig fått ngt liknande under de andra gångerna som jag fått mat där och att jag ansåg att det inte var rätt. Visade senan i köttet osv. Hon gick ut med en till köket och kom tillbaka med samma tallrik (där maten nu var kall) och sa att tom köket sagt att det var en pepparbiff. Motvilligt gick jag med på det och började äta. Jag hade beställt en MEDIUM stekt köttbit men eftersom den vvar så jävla tjock var den helt röd i mitten och seg. En pepparbiff ska smälta i munnen, det gjorde INTE denna. Jag åt knappt hälften av det som fanns på talltriken, jag gillar inte kall seg mat som man tappat ett pepparkar på ena sidan köttet och sen kallar det pepparbiff. Not my cupe of the!


Efter misslyckad middag (Finastes mat var god) åkte vi till entre för att se The Fighter. Vi hämtade biljetterna och sen gick vi till hemköp för handla lite att äta (godis). Vi tog lite och ställde oss i kön. De öppnade kassan bredvid och då kastar sig en tjej fram och mer eller mindre puttar bort mig från den kassan. Ursäkta säger jag, jag ska bara ta en tablettask... "Jaha, jaja, vi ska på bio" Svarar bruden med den stora röven. "JAha, det ska vi också" svarade jag. När jag vänder mig om och tittar på Finaste ser jag hur hon skrattar men att hon först reagerat med att bli vansinnig på bruden med den stora röven för att hon inte varit snäll mot mig. Jag såg i hennes blick att hon var på väg med en jabb. Konstig känsla samtidigt som den är grymt mäktig! Min Finaste var på väg att skydda mig! Elna, vi har lyckats (ok, mest du kanske) skapa en stridsmaskin! :) En som ff går att tygla dock ;) Förstå mig nu rätt, Finaste hade inte nitat henne om hon int egett sig på mig, det som är kul är hennes reaktion att skydda mig (hon är 11cm kortare och knappt 8kg mindre) trots att jag kan ta vara p mig själv. Måste dock erkänna att det är enormt skönt att veta att hon finns där för mig i alla lägen. Dessutom är hon tränad på att slåss :D Slåss gör hon dock bara i ringen eller på träningen...


Filmen var en dkoumentär om en fighter och den var helt ok. Mer en hemmafilm än en biofilm var vi överens om när vi sett den. Men det viktigaste är att vi hade en mysig kväll tillsammans utan ngn annan och utan en massa krav och där det inte var viktigast att hålla vikten utan att njuta av varandra. UNDERBART!!! Som vi bägge längtat efter det!


I morse var jag 3.1 kg från min målvikt. Har nu gått ner mellan 4-5kg. Känns bra. Räknar dock med att gå upp lite nu när jag börjar träna. Dels i muskelmassa men även för att kroppen kommer binda mer vatten än vanligt när jag tränar. Hoppas dock att det bara blir 1 kg oc inte mer jag går upp. Kör ju en massa förbränningsträning... När jag nått min målvikt ska jag köpa nya kläder. Som det är nu får kläderna sitta illa. Jag kan tom ha Finastes tröjor utan att de sitter tight!! Konstig men ärlig känsla :)


Over n out

 
 
Ingen bild

Åsa

9 april 2011 09:50

... Men The Fighter är ju ingen dokumentär - man baserad på sann story - man får ju se de historien är baserad på i slutet vid eftertexten... Grym film dock!

 
Ingen bild

jannie

9 april 2011 13:49

på jensens är en pepparbiff exakt samma som favoritbiff och biffbeanase, de enda som skiljer dom åt är såsen, potatisen samt att det är en grillad tomat eller grilladegrönsaker till. Pepparbiffen ska oxå ha några gröna och röda omalda pepparkorn uppe på sej. köttet kryddas med en färdig salt o peppar blandning. nu vet du hur det går till där.. så e hela konceptet upplagt, samma kött på massa rätter men man kallar dom olika.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards