Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

I natt jag drömde...

Av stine - 13 oktober 2010 08:06

I natt vaknae jag av att finaste undrade vad jag skrattade åt och jag skrattade ganska högt, det var så roligt! Ska försöka berätta drömmen här även om det inte kan bli lika kul som själva drömmen. Roligast tycker nog de som känner mig och min lilla syster Fredrika att drömmen är.


Jag och Fedde ska padla kajak i en amn ngnstans. Feddes kajak flyter och det går bra för henne. Min sjunker lite så jag har vatten halvägs upp till axlarna men j ag sjunker inte elt eftersom jag har sånt där som sitter från midjan och ner över kajaken för att det inte ska bli blött in på benen. Jag kommer på att om jag paddlar snabbt kommer jag högre upp så jag börjar paddla.


Vi kommer på att vi ska tävla, hamnen smalnar av lite och vi ska fram och tillbaka och det är nu det roliga börja. Minns nu att det är en dröm och att i drömmen kan det verkligen vara tvära kasst. I detta fall gäller det utrustning och underlag.


Vi börjar, Fedde tjuvstartar, jag paddlar. Men efter ngn sekund har jag två kajaker på fötterna och börjar skejta fram. Kajakerna förvandlas till skidor som jag plötsligt åker fristil på över tävlingssträckan som är helt täckt av ett tjockt lager av is. Skidorna förvandlas till en korsning mellan långfärds skridsko och skidor och jag börjar få upp farten. Fedde har redan vänt och är på väg tillbaka.


När jag vänder i  fart (vi skulle ju typ fram och tillbaka)ser jag Fedde och det är nnu jag börjar skratta, skratta hysteriskt. Jag är full av adreanalin för nu jävlar ska jag vinna. Tittar up och ser Fedde. Plötsligt är hon liten, gårt yp i 4:an eller 5:an och har page. Hon har ett par pastell färgade mintgröna tjocka termobyxor (de som mor hade) och hon har vanliga skridskor på sig. Men hon kan inte åka skridsko... Hon går med små pytte steg frammåt, så som man gör när man inte kan åka men TROR att man kan. Själva skäret (eller vad det nu heter) ligger p sidan så hon går mer på själva sulan än skäret och åker skridsko gör hon inte.


Samtidigt som hon kämpar på för allt vad hon är värd vänder hon sig om och verkar förvpnad/smått panikslagen över att jag redan vänt och snart är i fatt. Men sättet hon förflyttar sig å och chocken över att hon är liten igen gör att jag börjar skratta. Tycker det är så roligt!!!


Älskar dig mest, glöm aldrig det Fedde!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards