Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Flera mil senare

Av stine - 4 augusti 2010 21:48

I går gjorde jag 3,1 mil på cykel. Cyklade från löberöd till Nyrup på min fina fantastiska cykel. Efter ca 20km började jag få ont i underlivet, efter 24km var jag på väg att ringa hem och be dem hämta mig. Men så mojnadde motvinden och det blev lite nerförsbacke så då tänkte jag att om jag sätter mig lite på sidan gör det inte så ont och då kan jag nog fortsätta lite till. Sen tänkte jag, nu är det bara förbi maglasäte och upp för lilla backen och sen hela prästalin ner... Så då var det bara att bita ihop lite till. Upp för prästalin oc sen bara njuta! Jag stod upp nästan hela nedförsbacken men kröp ihop i slutet av backen och trampade på. Utan större anstränging kom jag upp i 45km/h, sååå jävla häftigt! Jag bara log så de sista km hem gick av bara farten.Det bästa var att när jag väl var hemma hos far var jag inte spec trött i benen!!!

Dessutom kunde jag hoppa av cykeln utan att trilla. Men sen gick jag som jag skitit ner mig, det gjorde så hysteriskt ont i underlivet av sadeln! Hem till far och duscha och äta och sen hem till L och sova. konstaterade att jag än en gång fått sår som blött i underlivet. Smärtsamt. Jag lovade mig själv att sticka inom cykelcity och fråga om det verkligen är så att det ska göra så jävla ont att cykla och om det inte är läge att byta sadel. Har ju trott att det handlat om att vänja sig vid en ställning, att huden skulle härdas såsom händerna när man gräver och får blåsor. In på Cykelcity och kolla läget. De rekommenderade mig att byta sadel... Fick hem en sadel som jag ska få låna ochh testa om det är bättre. Den "nya" sadeln är ihålig i mitten och ser lite lustig ut men med tanke p var jag har ont så den himmelskt skön ut! Behöver jag byta sadel måste jag upp med ca 13-1400 spänn. Kul! dessutom måste det göras innan Christianloppet, för så lång kommer jag INTE kunna cykla som det är nu.

I dag har jag kört lite distanslöpning. Efter ca 6-7 km började benen kännas lite stumma från igår, det gjorde att jag kortade av den planerade rundan med ca 2 km för att inte få problem så nära inpå starten på söndag. Efter 10 km var det som om solen lös i nacken och det bara var nedförsbacke kvar så jag ökade på en aning. De sista två km gjorde jag på strax under 5min/km och det är jag jätte nöjd med! Dett a eftersom jag började stumna ordenlitgt i benen och vaderna började göra ont, som om de var på väg att börja krampa. Låren var bara stumma och ömma. Men som sagt, ökade ordentligt de sista två km och det var skönt att känna att fast det gjorde ont svarade benen när jag bad dem öka. 12.4km på 1.09 och ngn sekund. Jätte nöjd, det är ca 5.30min/km tempo och det är mitt mål att göra halvmaran på! (lyckas jag med det göra jag 21km på 1.50min och det är bra!)

Till helgen vill jag pressa min cykeltid ytterligare men framför allt ska min löpning pressas ordentligt, räknar med ca 5 min på löpningen. Så sjukt taggad! Simningen beror helt på hur trångt det blir i bassängen (!) och om det är voltvändningar, hur många per bana, 50 eller 25m bassäng osv osv. Men sluttiden SKA pressas, inget snack om det! Hoppas det inte blir lika varmt p söndag som det var den 11...