Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av stine - 28 augusti 2010 12:08

Jag har som bekant börjat jobba  på ett nytt jobb och det känns ff mkt bra. Planen är att jag ska öppna min egen avdelning i nästa veckan, ska blil så kul! Har räknat ut att jag ska lära mig ca 90namn och ansikte... Det är en del. Till min stora glädje har jag redan många namn till rätt ansikte :)


Nästa vecka är et även dags för milen här i Malmö, ska bli sååå kul! I dag var jag ute pch sprang med Åsa Lempert som är thaiboxare. Vi gjorde milen och det gick bra. Lite ovant, har ju inte sprungit distans på länge och där till hade jag träningsvärk sen torsdagens cykling... Det var riktigt kul att springa med Åsa, vi pratade en hel del (mest hon) och det gick förhållandevis lätt att springa. I dag fick jag ytterligare en gång bekräftat att min klocka och grej på foten inte riktigt stämmer. Enligt den skulle jag gjort 11.5 kkm på 1.04 det är bara det att jag inte gjort 11.5, jag har på sin höjd gjort 10.5.  Känns lite surt med en sån "glädjeklocka", det tyder ju bara att jag inte springer så fort som jag trott... SURT! jaja, nu är det bara att ta nya tag och vila fram till tisdag då det är på allvar :) Till min förvåning var jag inte trött när jag kom i mål även om benen började göra ont och var ömma så ändes det som att jag skulle kunna göra ngn km till. Dock inte öka tempot. Förstår inte varför det blir så.


I torsdags var jag ute med klubben och cyklade, har bestämt mig för att gå med och börja cykla lite mer regelbundet med dem. Vi gjorde en runda på 5.3mil och det kändes jätte bra. Var galet trött i slutet men otroligt nöjd när jag kom i "mål". Är så glad och tacksam över hur trelliga de är i klubben och hur väl de tar hand om mig. Alla kommer med så mkt råd och tips de kan och är så måna om att det ska vara bra för mig. Känns tryggt. Samtidigt kan jag inte låta bli att känna det som att jag sackar gruppen och att de vill cykla på lite mer ordentligt... Men va fan, jag är nybörjare och det skäms jag inte föratt säga, tvärt om! Jag säger det genast och ber om hjälp när det är ngt som jag undrar över.


Har nu tränat varje dag minst ett pass om dagen i över en vecka så nu blir det vila till tisdag, sen ett cykelpass på torsdag kanske och på söndag nästa veckan blir det cykellopp mellan helsiingborg och Malmö! Det ska bli riktigt roligt! Kommer göra det tillsammans med Karim, mysigt! Sen blir det mkt vila och bara ett eller max två lätta löppass för söndagen den 12 sept är det dags för mig att göra en halvmara. DET ska bli spännande! Ett av de stora målen med året träning! Längtar längtar längtar. Nervöst, nervöst, nervöst... Men nu har jag iaf fått en löpkompis som piskar mig med hästlängder och får därmed agera draghjälp och komma med träningsråd. Det känns bra och tryggt.


Nu ska jag betala räkningar och än en gång kolla upp triklubbar och sen gå med i en klubb så jag får lite mer målinriktad träning. Nervöst och spännande på samma gång.

Ovido - Quiz & Flashcards