Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Vilodag?

Av stine - 6 augusti 2010 16:54

I dag har det varit en bra dag som började jätte bra, mitten var jobbig och nu är det bra igen. Hoppas den fortsätter att vara bra och att den slutar superbt!


Vaknade lite i 6 i morse, helt utvila och lite rastlös, ville sätt igång dagen. Igår var det vilodag och så även i dag så jag hade bestämt mig för att ta det lugnt och bara slappa. Ev ut och jogga ett varv i pildammsparken i mkt mkt lugnt tempo för att arbeta ut lite slaggprodukter men inte mer än så. Det slutade med ett hemskt besök på bauhaus som resulterade i köpt bröllopspresent, två skritt promenader med hästar och det kommer bli lite cykel för jag ska hem till L och fixa med sadeln till min cykel. Men det kommer inte bli ngn distans och inte heller ngt tempo...


Ang bauhausså kan den historian beskrivas på följande sätt: Uppdrag: köpa 2 lampor, uppdrag slutfört då jag har lyckats inhandla 2 st lampor och det var inte lätt. Går in och frågar efter en lampa som heter Lounch, Roskilde. Det fanns inte. Går ut ringer far och berättar att lampan inte fanns och att det förmodligen funnits i det sortimentet som byttes i förra veckan. Jag sa att jag frågat efter Roskilde, men den heter inte Roskilde utan Korsika. In igen och fråga efter den lampan. Den fanns. I Hyllie och Uppsala och skulle ta flera veckor att beställa hem. Ut ur affären eftersom jag inte tyckte det var lönt att beställa eftersom då fanns det inte ngt till själva bröllopet.

Ringde far som beordrade in mig igen och sa att då fick jag beställa, betala ochs å får vi ge ett presentkort. In igen, nu började det bli pinsamt, men tredje gången gillt. Det visar sig att det tydligen fanns två storlekar på denna lampan. Den lite mindre hade de inne på lager, den stora hade flera veckors väntetid. Ringde far i affären och rådfrågade, kanske visste han vad det var för storlek? Det hade han naturligtvis inte,, fan. Jag tog ett eget beslut och köpte två av den lite mindre lampan, betalade och körde hem med dem. Nu har jag som sagt två lampor med 60dagars öppet köp. Kvittot har jag lagt i ett kuvert, slickat igen det och tejpat fast det på den ena lampan för det ska fan inte försvinna! :)


Efter den hemska upplevelsen var det ut i stallet och skritta ut en runda med Mikaela. Jag fick rida en STOR fux som var guda snäll, så skönt att åka en runda. Väl tillbaka till stallet hade CArin kommit så vi begav oss ut på en runda på Cenna och Apollo. Dock bara en lite skritt runda då Göran E Larsson varit och behandlat dem igår. Som tur var fanns det inte mkt att fixa, bara lite!


När vi skrittat och kommit hem kollade jag  min tele och hade 5 missade samtal från finaste. JAg ringde upp henne ochhon var bestämt lite arg. Eller mest orolig. Jag brukar alltid svara eller ringa tillbaka men eftersom jag varit i stallet utan tele hade jag inte svarat. Inget konstigt i det om det inte varit för att jag fått hjärnsläpp på finaste för hon meckat med min bilradio vilket innebar att hon trodde att jag var arg eller att ngt allvarlig hänt... JAg var varken arg eller ngt hade hänt, jag hade bara skrittat ut två hästar!


Nu är jag hemma igen och ska duscha sen till finaste och leka med min cykel. På lördag är det tävling, LÄNGTAR!!! Är galet taggad...I morgon blir det vila och mat på schemat och ev hänga med www.realfighter.se till Halmstad och kolla när de tränar. Får se hur det blir.


Finaste, jag vet att du läser detta. Vill att du ska veta att jag är tokkär i dig och du är viktigt för mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards