Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Ännu ett rilopp att lägga till handlingarna

Av stine - 8 augusti 2010 20:26

Har i dag gjort mitt tredje trilopp och det var lika fantastiskt roligt som vanligt. I dag gjorde jag en hyfsad löpning, trodde den var bätter än vad den helt faktiskt var men men. Väl i mål var jag så trött att jag inte visste var jag skulle bli av. Men måste ta det från början för att allt ska bli rätt.


I morse fanns det inte ngn frulle hemma så L fick köra iväg och köpa ngn bulle. Jag klarade äta 1½ totalt innan loppet vilket inte var så bra. För mkt nerver helt enkelt. Simningen kändes ok, var i den snabba banen kom upp som nummer 10 ur bassängen och det kändes ju bra för egot. Fast ska jag vara helt ärlig hade jag faktiskt räknat med att vaa topp 10 efter simningen. Men gjorde en katastrofal växling till cykel som tog mkt tid...


Cyklingen kändes riktigt bra, kändes som om jag kunde trampa på ordentligt och fick stundtals riktigt bra flyt på trampet. Banan var 5 km och skulle köras 4 varv, den var dock inte helt rund utan med en del lite tvärare svängar vilket gjorde att man tappade mkt fart i svängarna. Men som sagt, i det stora hela var det en bra bana, tror det passar mig att köra flera varv ist för en lång sträcka. Gillar att veta vad som kommer och var man kan gasa på.


Ytterligare en katastrofal växling från cykel till löpning men det var bara att kämpa på. Benen kändes ok, men jag var beredd på att första 2 km skulle vara jobbiga i löpningen. Det var de också men lyckades trots det hålla ett ok tempo. Jag gav allt i löpningen, mådde lite illa men ville verkligen göra en bra tid. Enligt min klocka höll jag ett 5.59min/km tempo men enligt resultatet höll jag 5.20/km vilket inte är lika bra. Oavsett vilket så var min totala löptid ca 4 min bättre än i Slvde och det får jag allt vara glad för! 


Völ i mål kunde jag inte riktigt prata med finaste som följt med mig utan behövde några meter innan jag var talbar igen. Hade världens bästa känsla efter målgången, var helt slut i kroppen men det kändes som om jag gjort tidernas lopp. Den känslan satt i enda till jag såg min tid. Så sjukt besviken jag blev när jag såg min tid! 1.26.17 JAg hade faktistk räknat med att ligga runt 1.20, i bästa fall närmre 1.15 Jag kan fan inte ha ngn självinsikt! Katastrofalt!!! Jaja, känslan var bra iaf.


Till mitt försvar kan jag bara säga att jag ätit dåligt och sista 7km på cykel lät den lite konstigt. Ljudet visade sig senare när jag kom hem och tvättade cykeln att det var bakbromsen som legat mot. Kul! blä blä men nu är det gjort och så är det bra med det. Ska försöka lägga upp en bild på mig när jag cyklar. För engångs skull är det en riktigt bra bild om jag får säga det själv...



Som sagt, jag är lycklig när jag gör det iaf!  (kanske borde le mindre och cykla bättre, men vad göra när finaste precis hejat på mig och det kändes bra i benen??? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards