Alla inlägg den 29 maj 2010

Av stine - 29 maj 2010 17:01

Om mitt liv fortsätter så är kommer jag förbli lycklig och snart vara olympisk cyklist! haha I dag har jag cyklat från Eslöv till far på 33. Det innebär att jag gjorde milen på ca 2 min snabbare än på gymmet och om jag kört lite till hade sänkt min tid på två mil med ca tio minuter (jämfört med när jag gjorde mitt trilopp i fjol)!!! Och det bästa av allt är att jag faktiskt inte ens tog i, jag bara cyklade... Sjukt glad över min nya fina cykel! Men tyvärr trillade jag när jag skulle stanna. Som vanligt. Nu har jag ett vackert skrapsår på ryggen. L skratte så hon nästan kröp ur bilen, förmodar att det såg svinkul ut, men jag var inte lika glad. Jag skällde på henne men det gjorde inte ngn nytta. Det var ju trots allt hennes fel att jag trillade eftersom jag var tvungen att ha koll på var hon var med sin bil så att vi inte skulle krocka! Inte mitt fel med andra ord och definitivt inte brist på rutin heller. ;)


Vidare så har jag ridit Apollo i dag, färsta gången på en vacka pga mina skador från i måndags när jag trillade med cykeln. I dag var Apollo såhimla fin, pigg men inte brallig. För att fira att det var en bra dag gjorde vi lite övergångar, skritt/halt, skritt/trav, trav/halt osv osv.  Ja, det är sant, i dag TRAVADE vi för första gången på säkert 10 månader! Jag bara satt och log, så himla glad och Apollo verkade minst lika glad och lycklig. Älskar verkligen den hästen, han är min stora kärlek, inget snack om det. Så glad öch tacksam över att få rida honom!Ska se om jag inte kan hitta ngn som kan filma lite när jag rider Apollo så ni kan få se hur otroligt fin han är!


I kväll ska jag och L till några kompisar till L och se melodifestivalen. Känns väl så där. Eller att gå dit isig kan nog bli kul och det kan vara kul att träffa lite nya människor, men att tvingas se ppå melodifestivalen?!?! URK!!! Ja ja kan ju inte vara bäst jämt...

Ovido - Quiz & Flashcards