Alla inlägg den 20 februari 2011

Av stine - 20 februari 2011 20:09

I natt drömde jag om mor. Jätte konstigt, brukar inte drömma om mor inte heller ofta. I natt var jag påjobbet och då kommer plötsligt mor för att hälsa på. Jag blir lite förvånade och undrar hur hon kan vara där eftersom hon faktiskt är död. Minns att jag tänker att hon faktiskt är uppeldad, kremerad och spridd men vet att jag har svårt att sätta ord på det i drömmen. Mor skrattar och säger att det är hennes hemlighet hur det är möjligt. Iaf blir jag nästan lite blyg samtidigt som jag blir stolt när jag visar mor runt på mitt jobb och presenterar henne för mina kolleger. Maria skrattar och hälsar och skojar precis som vanligt, de andras reaktioner minns jag inte. Mor följer med in i personalrummet och där är nästan fullt med personal. Jag "får ordet" och presenterar min mor sen försvinner mor och jag vaknar. Det var så fantastiskt underbart att få vara med mor igen! Det var recis som förr, jag kunde höra henne skratta, se henne gå, hennes kroppsspråk, henne röst, allt det där som gjorde mor till mor. Fick känslan av att hon var stolt och nöjd med mitt yrkesval och med mig. Det var som att träffa mor nu som 30årig men som hon var innan hon blev sjuk. Fy fan vad jag saknar henne, så mkt jag vill prata med henne om!!


Om det finns ngn där ute som kan "kan tyda drömmar", ge mig gärna din förklaring till vad detta "betyder". Medan jag väntar på svaret kommer jag fortsätta att njuta av min dröm med mor och vara glad för det.

Ovido - Quiz & Flashcards