Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

min tävlingstermin :)

Av stine - 28 maj 2010 08:11

Det har hänt en del sedan sist jag skrev, dock inte på träningsfronten. Har itne tränat sen i söndags (förutom lite cykel på måndagen). Detta eftersom jag slog mig ganska ordentligt när jag vurpade. Stukade lillfingret så illa att jag trodde att jag hade en spricka i knogen. Dessutom blev jag ganska ordentligt misshandlad av cykel sadeln... Däremot har jag fått nytt jobb och därtill en liten lönehöjning! Jätte glad! Kommer att vara ledig 8 (!) veckor i sommar, ska bli sååå skönt! Men är det ngn som behöver timanställd så hör gärna av er, jobbar gärna lite extra, hehe.


Igår satte jag mig ner och började på projektet att planera min tävlingstermin. Jätte kul!!! Blir nästan fler cykellopp än vad det blir trilopp, men men... Det viktigaste är iaf att göra några lopp och att komma upp i olymisk distans samt halvmaran eftersom det är målen för i år! Osäkert dock var jag gör den olymiska sträckan, väljer mellan Sthlm och Gbg.

Så här ser det ut i dagsläget:


6/6 Åstorp Cykel

13/6 Malmö Cykel

11/7 Sövde triathlon (sprint)

8/8 Åhus triathlon (sprint)

15/8 Ängelholm Cykel (ev, beror på om det blir NM/Ribban med Carin och Cenna)

22/8 Göteborg Triathlon (Olympisk distans)

29/8 Stockholm Triathlon (olymisk distans)

31/8 Malmö Löpning 10km (beror på när jag gör den olymiska distansen samt hur det känns i kroppen)

5/9 Helsingborg-Malmö Cykel

12/9 Halvmaraton Köpenhamn

19/9 Hässleholm Cykel (beror lite på hur det känns i kroppen efter halvmaran...)

31/10 Torup (Yddingeloppet) Löpning


Utöver det vill jag till Polen, Tyskland, Tyskland och Finland med Carin... Vi får se vad som händer!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards