Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

En bra dag med mkt att göra efter ngåra mindre bra dagar

Av stine - 27 juni 2010 23:09

Det var nu några dagar sedan jag skrev sist och det har väl inte hänt så mkt men jag har det bra. Finaste L har nu semester vilket gör allt så mkt lättare. Träningen börjar komma igång igen vilket gör sitt på mitt välbefinnande. Det är tungt att börja igen, nästan som att börja från början men va fan, det är väl bara att bita ihop och göra det!


I dag är det två dagar till jag ska göra årets första triathlon lopp, sååå spännande! Ska göra samma lopp som i fjol i Sövde, ska bli riktigt kul att se hur jag gör i år jämfört med i fjol. Tidsmässigt är jag mkt mkt bättre än ifjol, borde kunna pressa min totala tid med iaf 15-20 min men vi får se hur det går när jag väl är där. Kanske krachar jag långt innan mål kanske gör jag tidernas lopp. Vi får se. Vad som ärhelt säkert är att jag måste, verkligen MÅSTE ta tag i min simning. Har inte simmat på månader vilket itne är bra. 14 dagar till start och inte varit i vatten mer än 3 gånger detta året. ILLA!!! I morgon tänkte jag försöka kolla formen med ett rejält pass. Tänkte cykla ca 3 mil och sen direkt ge mig ut och springa ca 6,4 km. Mest för att se hur jag orkar och hur kroppen känns efteråt.


I morgon tänkte jag även göra ett eget litet projekt här hemma hos finaste, jag tänkte plantera lite. Köpa lite kyddor och örter och sätta i krukor, mest för att det är så fint och luktar gott. Kanske testa plantera ngn tomatplanta, vi får helt enkelt se vad som finns. Dessutom borde jag försöka hinna rida också. Vet bara inte hur jag ska hinna med allt. Men det är skönt att iaf ha en plan och lite saker att sysselsätta sig med när jag nu är ledig. Ska försöka hinna måla/olja vindskyddet och pilla mig i naveln.


Onsdag till torsdag i veckan som kommer ska jag passa världens finaste systersöner! Jag och L ska ha dem här i ett dygn och de ska sova över, vi ska till skånes djurpark (som planen är nu iaf), leka, passa hund, leka i vattenspridaren och mkt mkt annat kul. Längtar galet mkt efter de små finaste liven ska bli så kul! Tom L ser framemot att hänga med dem. Jag tjatar på L att hon och jag ska bygga en liten hage så vi kan adoptera två marsvin som kidsen kan kela med när de är här. Hade det inte varit såå kul? L är sugen för egen del men jag vill att det ska hända nu, genast. Eller iaf i morgon. Marsvinen får vi av Caisa så det blir inte några dyra små djur...


Nu ska jag umgås lite med L och sen duscha innan vi lägger oss eftersom vi har varit ute på en lite runda nu i kväll. Längtar till i morgon, ska bli kul med lite projekt att sysselsätta sig med. För övrigt har jag gjort tre satser med fläderblomssaft i dag. En "vanlig" med citron, en med lime och en med jordbubbe!


På återseende!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards