Alla inlägg den 11 september 2010

Av stine - 11 september 2010 18:34

Har så blandade känslor just nu, raslös och slö, hungrig/mätt osv osv. Mest har jag nog ångest över att jag inte har hunnit springa i veckan vilket innebär att jag inte har sprungit sen i tisdags förra veckan... Kanske inte bästa upplägget inför en halvmara, men vad göra när tiden inte räcker till?


I morgon är det alltså dags för ett av mina STORA mål detta året, halvmaran. Målet är att genomföra loppet och göra det på två timmar blankt eller mindre. Det innebär ett km tempo på 5min och 45sek. Det borde gå hoppas jag. Som sagt, prio nummer ett är att genomföra själva loppet. Kommer springa med min camelback och har köpt gel att äta under loppet. Hoppas det funkar. Sitter och laddar nu med en ½liter cola och lite chips. Senare blir ddet bakad potatis, gräddfil och räkor. Och chilichoklad.


Nervös inför att inte klara loppet men samtidigt tror jag att jag har det i mig. Kanske inte kommer bli den tiden som jag vill men som sagt prio nummer ett är att ta sig runt och inte gå. Blir förmodligen middag sen på kvällen hos Åsa. Hoppas det, hade varit mysigt och trevligt.


Just det, jag har bestämt mig för att göra klassikerhalvan nästa år. Funderar dock på att tjuvstarta redan nu den 25 och göra lidingöloppet på 15km. Det borde ju inte vara så svårt med tanke på att jag göra milen lätt och förhoppningsvis enhalvmara också ;) Men det är så himla dyrt!!! Lindingöloppet kostar 600 bara startanmälan... Ska ju bli kul  med bensin, övernattning osv till det! Planen är att jag måste hem samma dag så tidigt som möjligt eftersom det är en STOR fightgala i Lund som jag har biljetter till och inte vill missa för några pengar i välrden! (Eller nästan iaf) Räcker med att ajg missar en gala i kväll eftersom jag måste lägga mig tidigt och vara i så bra form som möjligt i morgon.


Mål nästa år (som det ser ut nu)

* Halvklassikern

*Förbättra tiden på min trilopp

*Förbättra tiden på milen så jag gör den på 50 (eller ännu bättre)

*Gå ner i vikt helst 5kg men iaf så nära som möjligt (för att inte ha så mkt vikt att bära på i loppen)

*Försöka hinna rida mer och bli bättre på det


Så det var nog allt vad jag kunde komma på just nu. ja just det, vill lära mig danska också!

Ovido - Quiz & Flashcards