Alla inlägg den 24 september 2010

Av stine - 24 september 2010 07:27

Visst är jag rädd för SD´s politik men helt ärligt, kom igen! Kan inte låta bli att bli lite irriterad. Svenska folket har av ngn anledning (oförklarlig sådan enligt mig) röstat så att SD har fått mandat och är vågmästare, det är läsikigt och obehagligt men nu är det som det är.


Det är möjligt att jag har missuppfattat allt men i min värld är det så att alliansen fattas två eller tre mandat för att ha majoritet. två eller tre, det är inte mkt. Vad är det som säger att ALLA inom alliansen gillar ALLT som de har på förslag och som det ska röstas om precis som vad är det som säger att alla rödgröna är EMOT alliansens förslag? Mig veterligen så får de rösta på det som de vill, oavsett politisk åsikt, eller har jag fel? För är det så borde rimligt vis inte SD ha så mkt att säga till om. Det är ju inte så att de helt faktiskt kan driva och få igenom ngt helt galet, det har de på tok för få mandat för att kunna genomföra.  Och om det nu är så att SD blir de tre rösterna som gör att det blir det ena eller det andra så bertyder det att större delen av de röstande också tycker så. Eller?


Förstå mig rätt, jag är ff rädd och ledsen över den trångsynthet som de som röstade på SD har. Det är bara det att jag har lugnat mig och tänkt igenom allt. Jag tror inte och jag hoppas inte att de kommer ha så mkt att säga till om när det väl kommer till kritan. Framför allt hoppas jag att detta är enda och sista gången som de sitter med och bestämmer...


Var hos Raffi igår och fick rättat ryggen, så härligt det är att vakna utvilad och utan smärta!!! Nu är det fredagen innan den stora fighten, längtar galet mkt till i morgon!!! Ska Fläta Elnas hår, hoppas det blir bra och att det kommer gå bra för henne och alla andra realfighter fighters! Spännande!!


Efter jobbet i dag blir det stallet och ridning och pyssel. Ser faktiskt fram emot det, att hänga lite med Draken (Mikealas smeknamn, inte mitt).

Ovido - Quiz & Flashcards