Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Det närmar sig

Av stine - 7 februari 2011 09:10

Tar en kort paus i min planering för att resna mina tankar. Känns som om jag kommer att lägga denna tiden som det tar att skriva här nästa måndag när jag har semester och sitter i bilen på väg hem. Då kommer jag med stor sannolikhet sitta och planera en del och fundera över min verksamhet osv osv.


Nu på söndag är det ett visst skidlopp på tre mil som ska avverkas, spännande!!! Längtar! Ska bli kul att göra men ska bli ännu roligare med värsta frullen två dagar i rad!! haha


Helgen har flutit på bra, det har varit så skönt. Fått gjort en del, tränat, softat, myst, förberätt inför SM och gjort långa prommisar med Finaste och Laika. I lördags var jag ute och joggade lätt lätt med Laika. Det gick inte fort, det var precis så att jag sprang, men det var underbat! Tänkte att det kunde vara visst att ta det lite lugnare eftersom jag inte tränat sen måndags. Tog med mig Laika och hon tyckte det var super, iaf de första 3½km, sen började det bli lite segt. Då var det bara 2 km kvar... haha Väl hemma platsade jag henne i hallen (hon var full av grus och helt våt) medan jag började gör chili con carne, igen. Gjorde värsta lasset och det blev gott och lite starkt :) Finaste kom hem, vi åt och sen blev det städning av vinden och vi fick gjort en del annat också, skönt.


Laika hörde vi inte av mer på hela lördagen, hon var helt slut! Jag och Finaste gick ut på tomten för att planera och drömma och fantisera och mäta. Ville ha med Laika men hon ville inte med, hon orkade knappt lyfta på huvudet.. Hehe


Söndag blev det en lite kort runda p morgonen och efter lunch gick vi ut på en lite längre runda alla tre. Laika var ganska glad när vi skulle gå ut men vääldigt glad när vi kom tillbaka. Vi gick in till Löberöd och ett annat håll hem, ca 6,1km totalt. Sen fick vi inte upp Laika mer på hela dagen. När vi skulle iväg och träna låg hon helt stilla när vi ackade våra träningsväskor, lyfte på huvudet när vi tog på oss jackorna och när vi tog på oss skorna gick hon sin väg och sa väldigt tydligt: Ni får fan itne med mig ut på en runda till, ni är helt jävla GALNA!!! Som jag och Finaste skrattade åt henne. När vi kom hem var hon dock lite gladare och fick en liten runda, mer ville hon inte.


Jag körde intervaller på cykeln, kändes bra men de sista två intervallerna var bestämt lite jobbiga... Fy tusan vad jag svettas mkt! HAde varit kul att väga mig före ett pass och sen efter ett pass, bara för att se hur mkt jag gör av med. Svettas så det droppar ner på cykeln, så där fräscht! Men vågen får vänta till efter nästa löning, ett löfte är ett löfte!


När vi kom hem efter träningen åt vi, lagade lite "efter-tränings.kaka" och bokade biljetter och hotell till SM-helgen. SM i thaiboxning that is. Ska bli sjukt kul att åka och titta på! Nästa år hoppas jag att Finaste är med... Vill dock betona att det är MIN förhoppning och den bygger jag på att jag vill att hon ska lyckas och att det hade varit kul att se henne där.


Jag kommer följa med till Tyskland och titta när Finaste går där, ska bli såå kul! Ganska intressant att det finns de som tror att min närvaro kan påverka Finaste negativt. För en del är det så men när det kommer till oss tror jag att hon klarat sig utan mig, det tvekar jag inte en sekund på, däremot är det min fulla övertygelse att hon mår bra av att jag är med och är lugn och ger henne lugn. Med mig vågar hon slappna av vilket hon behöver inför en fight. Samtidigt ska jag inte sticka under stol med att jag behöver henne minst lika mkt (om inte mer) på min starter. Lustigt hur man kan bli "beroende" av ngn och dennes närvaro.


Det var allt för denna gången, nu intensiv planering och slut med dagdrömmarna!


Over n out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards