Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Framme och laddar

Av stine - 12 februari 2011 18:02

Igår kom vi fram till vårt hotell i Motala som ligger ca 18km från Norberg där loppet går. Vi (jag och Finaste) har ett litet men hyfsat fint rum och hotellet i sig är helt ok med skön säng. Skönt säg är enormt viktigt dels för sömnen men även fö rmin rygg/nacke. Resan upp gick som en dröm, inga problem med ngn snö eller vind. Lite blåsigt när vi närmade oss men inte oroväckande och det var bra de sista två milen som vägarna var lite sämre. Körde 0930 och var uppe lite i 1800 så det gick yfsat snabbt också :) Vi hade med oss egen mat som räckte ända fram till kvällsmaten. Sååå skönt att ha med egen mat i frysbox eftersom man då vet vad man stoppar i sig men även att man slipper tänka: Om jag ska äta detta, hur gör jag då för att göra det så nyttigt som möjligt?"


När vi kom till hotellet möttes vi av en väldigt trevlig receptionsit som var norska. Vi pratade lite och när vi gic k ut till bilen för att flytta den ochs tälla den på rätt parkering säger Finaste: Jasså, det är så de prata här. Då håller jag på att dö av skratt! Skrattar så jag gråter när jag lyckas klämma fram: Men Finaste, hon var ju norska! Haha Detta är så roligt dels för att det är så himla typiskt Finaste men framför allt för att det lika gärna kunde varit jag som sa det. Till Finaste försvar ska säga att det var första människan vi pratat med (föruom när vi betalat bensin på vägen upp) och att vi var trötta och hon pratade innan hon tänkte. Men iaf!


I dag har vi kört till Norberg för att kolla läget ch helst ville vi se en start, men tyvärr så missade vi den. Starten till Kristinaloppet dvs. Däremot fick vi köpt ett par riktiga skidvantar för en smärre förmögenhet, men vi ser det som en investering då jag kommer kunna ha mina när jag springer och det har jag länge funderat på att köpa. Men det var ganska dyra, närmre 450kr st... Jaja, som sagt en investering. Tror även att de hade varit super att rida i faktiskt.


Utöver att köpa vantar kollade vi var vi skulle hämta nummerlappar, hämta skidor osv i morgon. Skönt att ha det klart så man slipper springa som en yr höna och vara stressad osv. När vi berättade för de vi pratade med (skiduthyrare osv) att jag inte åkt skidor på ca 20 år och att finaste aldrig åkt längdskidor var deras första reaktion att vi var galna... Kanske är vi det men vi har ca te mil på oss att lära oss åka skidor :) De trodde nog att vi var helt otränade och tänkte göra ett lopp men sanningen är ju att vi trots allt inte är direkt otränade. Det är bara det att vi inte har åkt skidor! Vårt mål i morgon är att komma i mål och få en härlig naturupplevelse. Tidsmässigt är det att göra det under fyra timmar exkl pauser. Vi räknar med att pausa och ta en liten fika ca var 8 km eftersom det finns fika utmed spåret... Ingen stress, bara mys! Vår plan är att ta en massa foton före/under/efter loppet och sen göra ett album på FB för de som är intresserade av att titta :)


I morgon kl 1010 kommer jag börja min resa mot min medalj, En halv svensk klassiker!

 
 
Ingen bild

Linda

12 februari 2011 19:57

Wow! Lycka till imorgon och hoppas vädert blir till er fördel. Tycker också ni är lite galna ;-) hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards