Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Lindas version av Engelbrektsloppet, bla, bla..

Av stine - 19 februari 2011 20:24

Jaha, nu ska man tydligen blogga med. Helvete vad jag hatar detta, men ett jävla löfte är ett löfte. Loppet, Engelbrektsloppet alltså. 3 mil skidor kan sammanfattas med skoskav. Okej, Stine sitter bredvid och var inte nöjd med mina 2½ rader, så som en toffel som jag är är det väl att bara börja skriva... suckilisuck...


Vi började 10.10 längst bak i kön, jag har typ sett människor åka på skidor på tv, men det är väl det hela typ. När vi väl fick på oss skidorna och skulle börja röra på påkarna började mina ben att skaka. För en sekund undrade jag hur jag skulle ta mig i mål. Nåväl, efter ett par hundra meter var vi igång och det kändes som fina fisken. Första milen var okej, allt kändes bra, förutom lite skoskav. Stine däremot var spänd och svettades som om hon hade badat i hett, hett vatten i en timme, som en kräfta i nyllet. Hon klagade över svettningarna, hennes puls, triceps, att jag åkte för snabbt att jag skulle ta hennes mössa och att hon sedan ville ha den igen och bla bla bla bla.. trött i öronen var jag för en stund och ville bara dra iväg, men som en toffel jag är bet jag mig i tungan och tittade på utsikten. Efter ett tag var hon till min stora glädje mindre besvärad dock, jippi.


Efter första fikastoppet blev det svårare, inte nog med att jag vurpade 511 gånger ner för backarna så var det värsta uppförbackarna plus skoskaven som gjorde sig påminda varje jävla backe, för backar var där. Det gick inte bra och mestadels svor jag över att Stine lurade med mig på loppet, sedan att hon skrattade åt mig, sedan för att jag tog av mig skidorna i alla ilska, åskådare som garvade med mera.. det värsta  var dock att Stine kom upp utan några större svårigheter... skit. I slutet av loppet blev det bättre, där var några grymt häftiga nerförsbackar och det var bara att slänga sig ut på dem, hehe. Sista hundra meterna drog jag och körde på det sista. Joho, vi hade lyckats trots att vi svor på varandra. MEN, icke att förglömma det var riktigt roligt men jag skulle inte göra om det igen, eller? ;)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards