Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Saker som jag anser mig behöva

Av stine - 7 mars 2011 10:54

Det var ett bra tag sedan jag var här och skrev men nu är jag här igen :) Helgen har varit lugn och trist och evighets lång. Tränade i lördags och har borstat Laika mkt, det är typ det enda som hänt som var roligt. Fattar inte hur det är möjligt att ha så tråkigt när jag har sett framemot att inte göra ngt alls och bara softa. Förra helgen var vi inne på att köra ved och fixa lite i trädgården men med tanke på att Finaste har turnering i Tyskland nästa helg bestämde vi oss för att ta det lugnt.


På vägen hem i fredags körde jag inom Zoogiganten och handlade lite ben till Laika som hon skulle ha under helgen. Sen skyndade jag mig hem för att kunna hålla helg. När jag kommer hem bestämmer vi oss för att gå en lång runda i lugnt tempo vilket vi också gör. För att variera oss lite bestämmer vi oss för den långa rundan som vi inte gått förr (men som Finaste cyklade som liten) så vi tog på oss kläder och reflexer och sen var det bara att gå. Och vi gick. Och gick. Sen gick vi lite till. Det var jätte mysigt i början, vi pratade på och var glada. Halvvägs var vi ff glada och pratade men enligt Finaste skrek jag och enligt mig själv höjde jag bara rösten. Till saken hör att vi gick på en väga där det var STORA fält runt om och det blåste + att jag hör dåligt på mitt högra öra och där gick Finaste. Sista stunden ville vi bara hem så då var det inte lika kul längre, började tom bli lite kallt men vi kom hem till sist. Skönt! Full fart i kaminen och sen var det lite fika och mys. När vi kollade hur länge vi varit ute så visade det sig att vår lite längre prom hade varit på 1tim och 57min och 30sek. Så visst var det en lite längre runda!


Lördagen var lugn, vi var uppe och fixade lite innan vi åkte och tränade. Jag hängde med till thaien och cyklade medan Finaste körde ett lite lugnare thaipass. På vägen hem körde vi inom Hörby och storhandlade så att vi kunde laga lite mat i helgen. Handlade en jvla massa bra mat och var på gott humör om än med lågt blodsocker när vi kom hem. När vi öppnar dörren luktar det minst sagt illa. Först trodde vi att det var ngt med kaminen och elden men icke! Det var stackars Laika som varit kass i magen och skitit inne, dessutom löst... Stackars stackars henne! Jag tog henne ut på en liten prommis men inget mer kom. När jag började tänka på det hade hon säkert skitit 5-6 gånger när vi var ute med henne så vi borde ha sett tecknen på att ngt var fel. Jaja, det var bara att att bort alla mat för henne och svälta henne ett dygn för att se om det blev bättre.


Sen hände inte så mkt mer på lördagen. Söndagen var även den väldigt väldigt lugn, Finaste gjorde ett morgon löppass i lugnt tempo precis som hon gjort på lördagkväll. Sen gjorde vi en massa mat, riktigt mkt mat gjorde vi. Nötkaka, kycklingsoppa, morotssoppa, fläskytterfile, kycklingfile, tacoskött så nu har vi frysen ful, sååå skönt! Bra mat som smakar bra. Det enda som kanske inte är idealiskt är kryddningen men va fan, man kan inte bli för extrem, lite måste man iaf unna sig :)


På kvällen kände jag mig minst sagt lite deppig och var ganska låg så Finaste fick köra själv med Laika till Caisa och lämna henne, jag orkade inte helt enkelt. Ist körde jag inom affären i Löberöd och köpte lite lösgodis för den ringa summan av 14kr. Gott som fan och jag åt nästan hälften innan jag fått nog... Fick funderat en hel del i bilen hem och kom fram till en del saker, bla vad jag behöver bli bättre på och vad jag behöver:


Jag behöver bli bättre på att

*Släppa saker jag inte kan påverka

*lita på andras kunskaper/kompetens

*att sluta klandra mig själv för allt hela tiden

* att se skogen för alla träden

* vara realist 

*se positivt på saker

*inte oroa mig för allt hela tiden

* springa, cykla och simma

*inte lägga energi på sånt som jag inte kan påverka


Sen är det en massa andra saker men som jag inte tycker behöver skrivas här. Som en kompis sa: Du är mesig och tramisg och samtidigt rörande omtänksam och engagerad. Sån vill jag vara men inte tramsig och mesig. ;)


Over n out

 
 
Ingen bild

Åsa

7 mars 2011 11:30

Sista punkten:
Skippa listor med krav på dig själv och bara släppa kylskåpet litegrann ;)

Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards