Alla inlägg den 13 mars 2011

Av stine - 13 mars 2011 21:29

Har inte gått så bra med min städning i dag. Fick gjort det viktigaste men har en hel del kvar... Dagen har varit upp och ner, ner och upp.


Var hos Linda (inte min Linda utan "den andre Linda") i dag med Laika. Laika var jätte duktig och visade sig från sin bästa sida och var faktiskt riktigt social och lät sig klappas i slutet! Det är så otroligt stort att jag kannpt trodde det var sant när jag såg det. Jag och Linda var ute och gick sen stod vi och pratade hundar och hundträning. Lutar åt att jag ska dit igen och försöka lura med mig Finaste så vi kan göra det tillsammans. Då kommer vi inte bara gå en runda utan även träna lite med störning, dvs "den andra Lindas" hund ska vara med och vara lös. Ska bli kul att se hur det går!


Ner har det varit när jag märkt att en del som jag litat på inte är så pålitliga. Förmodligen överreagerar jag eftersom jag är jätte trött och sliten. Sovit och ätit dåligt i helgen. Det där dåliga samvetet av att inte finnas där, har påverkat mig mer än vad jag vill erkänna. Men nu blir det bättre, kan väl inte bli sämre? ;)


Ska försöka ta en halv semesterdag i morgon så jag gkan vara hemma lite med Finaste innan nästa jobb. Saknar henne jätte mkt. Stör mig hur sårbar jag är inför henne, det är jobbigt.


Nu ska jag göra mig klar för sängen så det snart blir morgon och jag får krama min sjukt "guttiga" flickvän


On´O

Av stine - 13 mars 2011 12:47

Iaf i min dröm är det så. Finaste är i Tyskland nu och tävlar och det har gått bra för henne men det visste jag inte natten mellan fredag och lördag. Det var invägning på fredags och det klarade Finaste bra, skönt!Natten mellan fredag och lördag var det av förklarliga skäl ganska nervigt men jag lyckades sova iaf. Eller så här var det, jag kände mig inte speciellet nervös och jag ansåg när jag vaknade att jag sovit ganska bra, trots att jag drömt en hel del. Jag drömde att jag var med i Tyskland och att jag gått flera fighter. Eftersom jag (i drömmen) var en duktig och erfaren fighter så gick jag naturligtvis flera figter. Jag och Finaste tillsammans var grymma, visserligen i varsin viktklass men iaf.


Tänkte inte mkt mer på min dröm förenjag var på gymmet och körde tröskelträning på löpbandet. Det var då jag insåg hur mkt jag drömt! Som ni säkert vet har man armarna lätt böjda närman springer och låter dem pendla i takt med löpstegen, inget nytt med det. Det nya var att jag hade en sån grym träningsvärk i axlar, skuldrerna, triceps... Det var det jobbigaste med hela passet, träningsvärken i armarna! Och värre blev det allt eftersom dagen gick... Kan bara konstatera att med den träningsvärken jag hade/har så hade jag världens grymmaste, mest ogenomträngliga garden som finns! ;) haha På lördag kväll när jag skulle ta på mig jackan för att köra hem från Åsa var jag så öm att det var jobbigt att ta på mig jackan... PINSAMT!


I torsdags gjorde jag inte så mkt efter jobbet. Hängde med Åsa och gick en prommis med henne och Velvet, lade mig tidigt. Fredags jobbade jag och körde sen direkt på "anställningsintervju" för att passa barn. Ett extra jobb alltså. Två tyska läkare som behövde lite hjälp i veckorna, så som allt ser ut nu är jobbet mitt och jag fick bra betalt med början tisdag nästa vecka. Skönt med lite extra pengar! Behöver inom en rimligt snar framtid köpa lite nya tränings kläder, skor osv osv.


Igår lördags var en av de mest nervösa dagar jag ngnsin upplevt! Gick en hel dag och väntade på att Finaste skulle höra av sig och berätta hur det gick i Tyskland. Visste på ett ungefär när hennes första fight skulle börja men det var också allt. Första fighten vann hon! Tjohoo!! STOR glädje! Sen skulle hon gå en fight till om ngn timme= apnervöst igen... En fight med en tjej från Turkiet. Tyvärr förlorade Finaste den fighten, men hon fick jätte mkt beröm av tränare och coacher :) Jag sitter här hemma i Sverige och är stolt som fan över min flickvän, hon är GRYM!!


Det är först idag som jag för första gången vågat messa först, annars har jag hela tiden varit nog med att vänta på hennes mess, allt för att inte störa henne i hennes uppladdning och förberedelser. I dag har vi messat lite och när jag googlade hennes motståndare i andra fighten så visade det sig att det var en tyska som vann tyska mästerskapen i fjol och har bara vinster (en KO) med sig in. Det hade visserligen Finaste också men känns som om den andra tjejen hade fler figter i kroppen än Finaste. Enligt hennes tränare hade henens motståndare 40-50 (!) fihgter mot Finastses då fyra...


I dag har jag tagit det lugnt och städat lite, har dock mkt kvar! Tänkte försöka få gjort lite här hemma i min lgh nu när Finaste är borta och jag är här en hel helg. Vi är ju annars bara här på vardagarna och på helgerna hemma hos Finaste på landet. Som ni säkert vet så lägger vi mkt tid på träning och jobbar full tid vilket leder till att det inte blir så mkt gjort här hemma som borde gjorts. Tyvärr. Jag (vi?) hatar att ha det så här men samtidigt så är det så att vi är helt slut när vi  kommer hem från träning och jobb så då är det bara att kasta sig i säng.


Längtar galet efter att Finaste ska komma hem. Är uppriktigt förvånad över hur mkt jag har saknat henne. Samtidigt så låter hon så glad oc lycklig på sina mess och jag unnar henne verkligen denna resan med klubben och fighter. Vilken erfarenhet!I kväll/natt kommer hon hem och det ska bli så mysigt att få umgås och få berättat allt om Tyskland!


Over n out

Ovido - Quiz & Flashcards