Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Jag är en rutinerad Thaiboxare!

Av stine - 13 mars 2011 12:47

Iaf i min dröm är det så. Finaste är i Tyskland nu och tävlar och det har gått bra för henne men det visste jag inte natten mellan fredag och lördag. Det var invägning på fredags och det klarade Finaste bra, skönt!Natten mellan fredag och lördag var det av förklarliga skäl ganska nervigt men jag lyckades sova iaf. Eller så här var det, jag kände mig inte speciellet nervös och jag ansåg när jag vaknade att jag sovit ganska bra, trots att jag drömt en hel del. Jag drömde att jag var med i Tyskland och att jag gått flera fighter. Eftersom jag (i drömmen) var en duktig och erfaren fighter så gick jag naturligtvis flera figter. Jag och Finaste tillsammans var grymma, visserligen i varsin viktklass men iaf.


Tänkte inte mkt mer på min dröm förenjag var på gymmet och körde tröskelträning på löpbandet. Det var då jag insåg hur mkt jag drömt! Som ni säkert vet har man armarna lätt böjda närman springer och låter dem pendla i takt med löpstegen, inget nytt med det. Det nya var att jag hade en sån grym träningsvärk i axlar, skuldrerna, triceps... Det var det jobbigaste med hela passet, träningsvärken i armarna! Och värre blev det allt eftersom dagen gick... Kan bara konstatera att med den träningsvärken jag hade/har så hade jag världens grymmaste, mest ogenomträngliga garden som finns! ;) haha På lördag kväll när jag skulle ta på mig jackan för att köra hem från Åsa var jag så öm att det var jobbigt att ta på mig jackan... PINSAMT!


I torsdags gjorde jag inte så mkt efter jobbet. Hängde med Åsa och gick en prommis med henne och Velvet, lade mig tidigt. Fredags jobbade jag och körde sen direkt på "anställningsintervju" för att passa barn. Ett extra jobb alltså. Två tyska läkare som behövde lite hjälp i veckorna, så som allt ser ut nu är jobbet mitt och jag fick bra betalt med början tisdag nästa vecka. Skönt med lite extra pengar! Behöver inom en rimligt snar framtid köpa lite nya tränings kläder, skor osv osv.


Igår lördags var en av de mest nervösa dagar jag ngnsin upplevt! Gick en hel dag och väntade på att Finaste skulle höra av sig och berätta hur det gick i Tyskland. Visste på ett ungefär när hennes första fight skulle börja men det var också allt. Första fighten vann hon! Tjohoo!! STOR glädje! Sen skulle hon gå en fight till om ngn timme= apnervöst igen... En fight med en tjej från Turkiet. Tyvärr förlorade Finaste den fighten, men hon fick jätte mkt beröm av tränare och coacher :) Jag sitter här hemma i Sverige och är stolt som fan över min flickvän, hon är GRYM!!


Det är först idag som jag för första gången vågat messa först, annars har jag hela tiden varit nog med att vänta på hennes mess, allt för att inte störa henne i hennes uppladdning och förberedelser. I dag har vi messat lite och när jag googlade hennes motståndare i andra fighten så visade det sig att det var en tyska som vann tyska mästerskapen i fjol och har bara vinster (en KO) med sig in. Det hade visserligen Finaste också men känns som om den andra tjejen hade fler figter i kroppen än Finaste. Enligt hennes tränare hade henens motståndare 40-50 (!) fihgter mot Finastses då fyra...


I dag har jag tagit det lugnt och städat lite, har dock mkt kvar! Tänkte försöka få gjort lite här hemma i min lgh nu när Finaste är borta och jag är här en hel helg. Vi är ju annars bara här på vardagarna och på helgerna hemma hos Finaste på landet. Som ni säkert vet så lägger vi mkt tid på träning och jobbar full tid vilket leder till att det inte blir så mkt gjort här hemma som borde gjorts. Tyvärr. Jag (vi?) hatar att ha det så här men samtidigt så är det så att vi är helt slut när vi  kommer hem från träning och jobb så då är det bara att kasta sig i säng.


Längtar galet efter att Finaste ska komma hem. Är uppriktigt förvånad över hur mkt jag har saknat henne. Samtidigt så låter hon så glad oc lycklig på sina mess och jag unnar henne verkligen denna resan med klubben och fighter. Vilken erfarenhet!I kväll/natt kommer hon hem och det ska bli så mysigt att få umgås och få berättat allt om Tyskland!


Over n out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards