Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Biggest loooser?

Av stine - 23 mars 2011 06:54

Tror inte det är ngn som missat att jag har haft en minst sagt tung period nu ett tag. Ca 2½vecka närmare bestämt. Förvånad över hur mkt det har påverkat mig att jag (som jag ser det) svikit Linda genom att inte kunna följa med till Tyskland samtidigt med en hel del andra saker har varit tufft att hantera. Jag har iaf slutat gråta och äter utan kväljningar och inre strider men har ff kvar det där dåliga samvetet när jag har ätit. Men det kommer gå över, det hoppas jag! På loppet av en vecka gick jag ner nästan 4 kg! Det är ju onekligen i klass med Biggest Loooooserr... MEN jag åt mina fem-sex mål varje dag, det vara bara det att jag åt väldigt lite vid varje mål... Jaja, nu är jag mindre i volym och inga jeans sitter snyggt längre, men det blir inga nya fören det är ytterligare iaf 3kg till som försvunnit!


Thaiboxnings-SM gick i helgen i varberg och jag och finaste var där. Det var sååå sjukt många bra fighter och en del oväntade som vann, kul! Dessutom mådde jag och finaste bra av att få lite kvalitets tid ihop, bara hon och jag. det var super! Vi pratade mkt och skrattade en hel del och var osams lite, precis som det ska vara! Bäst var nog resan hem när vi satt och pratade i bilen. Det var så mysigt och precis som förr, innan jag fick min break down och innan Dresden. En del saker kom upp, en del meningar blev sagda och plötsligt försvann mkt av det som gjort att jag mått så dåligt! Söndagen efter SM var sååå härlig! Det var ajg och finaste och inte ngn tid att passa, ingen stress, bara hon och jag. Kan inte förklara i ord hur mysigt/skönt/väl behövt det var. Vi fick gjort mkt, städat, umgåas, fixat lite med mat, tvättat, sett film, inom hennes föräldrar en snabbis. En bra dag helt enkelt.


I torsdags i förra veckan hade jag en het date med Oskar på RF gym. Det var nog det snabbaste och tveklöst det positivaste möte vi haft. Oskar var nöjd med mina träningsframsteg och vi vörjade lägga på lite vikt på de flesta övningarna plus att jag numera får lov att "gå ner hela vägen" i raka marklyft (fick bara till knäna innan) och ska numera göra en mer rep på mina upphopp! NICE! dessutom sa Osakar att det börjar synas på min kropp att jag tränar. Kan man få bättre komplimanger av sin tränare?


Mina kolleger på jobbet har varit helt fantastiska nu när jag mått kass. De har brytt sig så ärligt och uppriktigt, kramat och stöttat när jag har bölat/haft det jobbigt. Så enormt tacksam för det. Mikaela har också fått ställa upp. Visserligen på "order" (svårt att göra det på annat sätt över nätet) men med bra resultat. Hon sa så fina saker och det kändes bra då Mikaela förmodligen inte har "osanning" eller "oärlig" i sitt ordförråd! Tack!


Helgen blir till att spendera hemma hos Finaste och fixa lite i trädgården och laga mat och njuta av varanda och Laika. Ja, en del träning blir det ju naturligtvis också!


Detta var en snabbgenomgång av vad som hänt sista veckan och jag lovar att försöka bli bättre på att skriva mer kontinuerligt.


Over n Out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards