Direktlänk till inlägg 22 september 2010

rädsla, förvirring och väldigt illa tillmods

Av stine - 22 september 2010 07:01

ca 120 nämndemän ska SD ha i Skåne. Grattis! Tur jag är skötsam och "helsvensk" annars vet jag inte var jag hade gjort. Hemskt. Rädsla. Utöver det har jag forskat lite i vad SD tycker om homosexualitet. Följande finns att läsa:


Björn Söder skriver på hemsidan för Sverigedemokraternas partitidning SD-kuriren att homosexualitet är att jämföra med sex med barn och djur:

"Vad är det som säger att den sk normaliseringen slutar med att homo-, bi- och transpersoner (hbt-personer) skall "normaliseras"? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili (sex med underåriga)? Dessa sexuella avarter är inte normala och kommer aldrig att vara normala. Normalt är det som vi människor är skapta för, det vill säga att kunna få avkomma och föra släktträdet vidare."

( http://expo.se/2007/48_2020.html )


Inte konstigt att jag är rädd. Jag är rädd för vad en del verkligen tycker, rädd för det stora antalet smygrasister och rädd för min egen del. Jag är tillsammans med Finaste, vi har det bra, jag är kär, vi har ett förhållande där vi bägge är involverade lika mkt och av egen fri vilja. Hon gör mig lycklig och får mig att må bra. Hur kan ngn på full allvar jämföra det med tidelag eller pedofili?? Det gör mig ledsen och rädd. Om detta fortsätter kanske hon och jag inte kommer kunna hålla handen eller pussas offentligt. Det är inget vi brukar göra men det är för att vi valt att inte göra det och inte för att vi inte vågar/får. Stor skillnad.


Vidare har jag börjat passa Mikaelas häst, Bianca (eller draken som M säger). Hon är stor men snäll. Hon gör inget dumt mer än att hon helt nonchalerar mig... Igår vad det inte kul alls. Fick henne knappt att gå i form!!! Hon hade fullt upp med allt annat. Lite kunde jag förstå eftersom det jagades i området men inte där vi red. Jaja, tänkte faktiskt rida henne i dag också så får hon vila i morgon eftersom jag ska till Raffi och bli rättad i ryggen. Hoppas det ger resultat. bortsett från att hon inte koncentrerar sig på mig är hon guda snäll.


Jag har vilat nu sen jag gjorde halvmaran, tror kroppen behövt det. Tänkte sätta fart efter helgen igen (tror inte jag hinner innan) och längtar galet mkt! Samtidigt som jag längtar efter att sätta fart igen känner jag att kroppen behövt vila, den har inte samarbetat som jag vill. Och ja, jag räknar faktiskt ridningen til vila denna gången. Bianca ska bara ridas ca 25 min varannan dag och då nästan bara lösgörande. Även hon är i vilande form då hon haft det lite tuffare med mkt träning innan M åkte till VM. Så sjukt avundsjuk på att hon är där. Avundsjuk men inte missundsam!


Nu måste jag skynda mig och bli klar så jag kan åka till jobbet. Skynda, skynda!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards