Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Hur gick det här till?

Av stine - 30 september 2010 21:23

I dag har varit en sån där dag då allt (eller iaf att det mesta) går som man vill. Började dagen med att ha en grupp ute och vi skulle bygga olika geometriska figurer. JAg ska i ärlighetens namn säga att jag var ganska nervös över hur det skulle gå. Denna gruppen är inte den lättaste och med det i tanken gick jag ut med flöjande inställning: Jaja, det kan inte bli värre än ngt pass jag redan haft...


Döm av min förvåning och glädje när jag märker att jag inte en enda gång på hela passet (820-940) har höjt tonen en enda gång, bara njutit! Alla kidsen verkade gilla det vi gjorde och arbetade jätte bra, både ensamma och tillsammans i grupp. Det gjorde min dag, jag var helt lyrisk! Äntligen kände jag varför jag valt att arbeta med barn och varför jag älskar mitt yrke. Lycka!


Vidare läser jag på Åsas blogg att hon är sugen på att fightas igen. Ännu mer lycka, jag har ju velat se henne i ringen sen jag såg henne hålla en träning i våras. Nu är det bara att hoppas att hon ff vill gå fight när det närmar sig och att hon håller sig hel och skadefri.


I dag slutade redan kl 15 för att gå på kurs. Har varit på en kurs som heter: Genus och mänskliga rättigheter. Jätte intressant! Åååå jag vill veta mer, jag vill verkligen arbeta med detta i mina klasser och på min avelning. Längtar till i morgon. Känns som länge sedan, men nu verkar min arbetsglädje sakta men säkert komma tillbaka!


Efter kursen var jag och handlade lite mat till Finaste. Hon ska ner ca 2½kg till söndag nästa vecka så nu är det allvar med dieten. Köpte några burkar tonfisk, grönsaker, mandlar, nötter, solroskärnor och pumakärnor. Bra som mellis och till min glädje verkade Finaste gilla nötblandingen! Ska bli kul att se vad hon gillar tonfisk i vatten... Det blir tonfisk och sallad i morgon till lunch för hennes del. Sen nötmix till ett mellis, ägg och grönsaker till ett annat mellis och till sist tomatsoppa till kvällsmat. Det borde göra fart på vikten. Och minst en timmes power walk på kvällen för att sätta fart på ämnesomsättningen. Hoppas och tror att detta kommer sätta fart på vikten.


Med andra ord har detta varit en bra dag och jag undrar uppriktigt hur det här gick till. Kanske är det så att allt mitt slit har gett resultat och att jag börjat nå fram till en del elever, kanske fick jag till en lyckad lektionsplanering. Förhoppningvis är det en kombo av de alternativen men mest troligt är det så att de bara gillde vad de skulle göra och inte hade tid till att bråka eller käfta med mig. Måste komma på fler så bra lektioner...


I morgon har jag stägningen på jobbet vilket innebär att jag slutar 18 och börjar halv 10. Känns som ett bra tillfälle att städa lite och fixa här hemma så att allt är klart till jag kommer hem till moron kväll. Slutar sent och har lovat att ta in Cecilias hästar när jag åker ut och tittar till Bianca.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards