Alla inlägg den 1 april 2010

Av stine - 1 april 2010 11:00

I går vad det en bra dag. Lite ovanlig men bra!


Jag jobbade som vanligt, sen åkte jag till stallet för att linda Eisacks framben över natten eftersom han ska gå kval i dag. Det var bara ett lite problem. Jag hittade inte hästen!! Han går med Cenna och cenna stod kvar i hagen, längst bort, men ingen Eisack  och ingen grind heller... Tog in Cenna och började leta efter Eisack. Efter att letat runt lite hittade jag honom instängd i en annan hage. Som tur var han hel. In och borsta av honom och sen linda på a la Flyinge.


Jag och L körde vidare till macken dfär hon skulle byta lampa på bilen Först får hon knappt ut den gamla lampan eftersom den satt som fn. När hon väl fick ut lampan och satt in den nya gick det inte riktigt som planerat att spänna fast den. L blir vansinnig och drämmer igen huven och smäller då fast lapskyddet vilket resulterar i att hon INTE kan öppna huven igen. Gissa om hon var vansinnig!!! Och jag skrattade så jag höll på att dö... Snällt va? haha


I bilen hem kom vi överens om att jag skulle springa från löberöd hem till henne och att hon skulle handla. Hon kollar på listan med vad som ska hansla och frågar mig väldigt irriterat vad fan bön GRODOR (böngroddar) jag på att köra av vägen! Som jag skrattade!!!


Jag sprang hem från affären och gjorde det på en riktigt bra tid. Höll en snitt km tid på 4,50, stund tals var jag nere på  4,5min/km! Jätte nöjd eftersom det inte var jobbigt och jag inte tyckte det kändes spec snabbt... 3680m på 18.07 är ebn helt ok tid öfr att var mig. Jag vill ju ner på iaf 5km på 25 min och detta verkar ju onekligen lovande. Det är målet inför tävlingar och målet för själva tävlingarna att göra 5 km på 20... Bra början med tanke på att jag bara varit igång i en månad!

Ovido - Quiz & Flashcards