Alla inlägg den 28 april 2010

Av stine - 28 april 2010 21:50

I dag har jag jobbat för första gången denna veckan. Kändes skönt att komma igång igen även om jag var lite sliten. Direkt efter jobbet åkte jag ut till Apollo och red. Tänkte att det var hög tid att sätta lite fart på honom och hans träning så i dag blev det skritt i 45 min och i slutet vågade jag tom ha helt lång tygel! Han var så fin så fin    När jag tog av honom sadeln var han allt lite varm och svettig under sadeljorden och lite varm under sadeln. Men det är bara bra träning för honom. Körde tempoväxlingar i skritt (halt, skritt, samlad skritt, fri skritt osv). I morgon tänkte jag försöka göra ltie mer lösgörande övningar och kanske ngn samlad rörelse. Vi får se. Men förhoppningsvis kommer jag kunna skritta på helt lång tygel så han verkligen får marchera igenom hela kroppen.


Efter stallet blev det hem och softa lite, äta osv. Sen kunde jag inte hålla mig så det blev en runda till gymmet, som jag saknat det!!! Det var helt galet underbat skönt! Cyklade i 30 min (ca 15 km) och sen direkt upp på löpbandet. Mest för att jag behvöer lära mig springa på band men framför allt för att lära mig springa på direkt efter cykel... Gjorde ynka ca 1500m på bandet sen gick det inte mer. Var på väg att spy. Vad lär man sig av det?! Jo, ÄT INTE DIREKT INPÅ TRÄNING!!! Men lika glad var jag för det och gyck och körde styrka ist   


Kan inte låta bli att känna mig som mr Bean när jag kommer till gymmet. Jag har med mig min väska, sätter mig på cykel och börjar cykla lugnt. Undertiden som jag cyklar så börjar jag packa upp. Först tar jag av mig den tjocka tröjan som jag har på mig till och från gymmet för att inte frysa. Sen tar jag fram  min Ipod och hållaren så jag kan sätta den på armen. Tar fram min vattenflaska och min lilla handduk som jag har attt torka svett med. Sätter mig till rätta och sen börjar jag köra på och träna. Känner mig som mr Bean när han är i parken och ska plocka fram allt som ska fram till fikat... hahahaha


Så nu sitter jag här, svettig (ska duscha) och har precis ätit och är nöjd med dagens insats!


1tim 555kcal

Ovido - Quiz & Flashcards