Alla inlägg den 11 januari 2011

Av stine - 11 januari 2011 21:02

I dag har jag varit på gymmet två gånger, känns som om jag har klippkort där... Men det är en härlig känsla att vid lite i sju på morgonen komma hem och se stan vakna medan man själv redan har kört lite styrka på gymmet!


Nu på kvällen körde jag ett pass SS och lyssnade på musik. Lyssnade på Svenska akademin och Stures danskorkester (eller liknande) och lyssnade noga på texterna och tänkte vidare. De sjunger typ att snuten ska tagga ner och inte lägga sig i, att de ska sluta med övervåld osv osv. Det håller jag med om men jag håller inte med om sättet de sjunger det på tror jag, som att alla poliser är dumma i huvve. Eftersom ajg aktiskt umgås med en del poliser och de är riktigt bra kan jag bara säga att det itne stämmer, de är trevliga!


I och med att jag gillar poliser (eller personerna bakom uniformen) får jag plötsligt lite svårt att lyssna på den musiken jag annars älskar. Konstigt det där. Samtidigt vill jag inte sluta lyssna på musiken...


Funderar vidare och undrar vem det är som lyssnar på sån musik, egentligen. Tror ju inte att ngn av min vänner som arbetar som poliser lyssnar på det (vore ju konstigt om de lyssnade på ngn som ansåg att de var mer eller mindre förtryckare) samtidigt tror jag inte att det är "överklassen" som lyssnar på det heller eftersom det är väldigt väldigt röd musik.


Så vem är det som lyssnar på den ttypen av musik? Fritidspedagoger? Tydligen men vem mer? KÄnns som om det är olyckliga människor som är missnöjda med sin tillvaro och skyller mkt på regeringen och på polisen ist för invandrarna eller ngn annan. Är jag en av dem? Nä, det hoppas jag verkligen inte men jag gillar musiken. Jag blir glad av att lyssna på den och tänker fortsätta med det. Jag älskar min vänner (även poliserna) och tänker fortsätta med det! Så det så!

Ovido - Quiz & Flashcards