Alla inlägg den 15 januari 2011

Av stine - 15 januari 2011 19:53

I dag börjar mina framsteg att synas, på riktigt och det är underbart!!! Jag har haft en het date med Oskar i dag och det var ritkigt roligt! Känns som om jag äntligen börjar få rätt på det och nu, äntligen ska jag få börja lägga på vikter! ÄRTLIGEN!!! Dessutom har jag "fått tillbaka" lite av de grejer vi strök sist för nu är jag tillräckligt stark för att genom föra dem på ett korrekt sätt. Känns bra för egot. Ännu bättre är att Oskar ville lägga till en del övningar som jag ska göra innan SS eller iaf i samband med SS. Känns underbart! Lägg där till att jag börjat bruka allvar med maten och har gått ner ca 0.5-0.6kg sen i söndags! UNDERBART!!! Läste ngnstans att varje kg gjorde i storleksordning ca 20sek/km. Så jag borde kunna pressa min tid med ca 2,5min (på 5km) om jag går ner 6kg... Så jag vill gå ner men det är inte första prioritet, först och främst ska jag må bra och få ut så mkt som möjligt av min träning och min tid med Oskar. 


Igår tog mina systrar Fredrika och Malin examen. Den ena socionom och den andre psykolog, bägge har fått de jobb som de vill ha. Sjukt stolt över dem och glädjs med dem. Konstigt nog känns detta större än när jag själv tog min examen för ett år sedan. Konstigt men så är det. Har i dag varit hemma hos Malin och firat henne. Kom jätte många dit, släkt och vänner och det var så mysigt! Älskar att träffa mor sida av släkten, det ger en sån otrolig trygghet på ngt vis. Kanske för att det helt enkelt får mig att minnas mor och känna att hon inte är bortglömd, inte av ngn. Känns bra att veta.


Passade påp att prata med mina mostrar en del och med kusiner, så åroligt. Och naturligtvis en massa träning med Olof! Min ena moster sa att jag såg så glad, lung, välmående och tillfreds ut! Och det på ett sätt som on inte har sätt mig förr. Kul aatt höra för jag mår förmodligen bättre nu än vad jag gjort ngnsin. Älskar min träning, trivs med den och med Oskar, trivs super på mitt jobb, med min fritid och älskar att vara med Finaste. Hon gör mig lycklig, så är det bara. Det enda som "fattas" nu är ett hus med staket i närheten av Malmö/Lund. Ett hus där jag och Finaste bor ihop så klart!


Nu är det dags för mig att avsluta och tillbringa lite tid med Finaste och Laika som är här på besök denna helgen :)

Ovido - Quiz & Flashcards