Alla inlägg den 29 januari 2011

Av stine - 29 januari 2011 23:32

Besvikelse och käftsmäll, jag så kan man nog säga om dagens upplevelser. Eller ska jag säga upplysningar?? Denna helgen har det blivit en hel del syndande och kanske inte världens bästa mat men jag har njutit. Eller nä, inte ens det har jag gjort. Däremot har jag gjort min livs första chili con carne och det blev sjukt gott! Jag och finaste har numera en ny favvis rätt :) I morgon ska jag gör en jvla massa mat så vi har för hela veckan, ska bli skönt! Om vi bara har maten klar går det lätt att äta rätt också...


Min stora besvikelse i dag är  min vikt och min stora käftsmäll blev jag tilldelad av fightern Åsa Lempert. Nu menar jag inte bokstavligt talat utan bildligt talat. Jag blev riktigt ritkigt leden när jag ställde mig på vägen i dag, jag hade gått UPP nästan ett kg sen söndags. Inte det man vill se när man försöker göra träning ochmat "by the book" och jag började nästan böla på thaien. Sorgligt men sant! Messade Åsa som förklarade att nu får ajg inte stå på en våg på iaf en månad och sen ska jag fokusera på min träning oc äta rätt, att må bra och fokusera på vad det är jag vill ha ut med min träning, viktminskning eller tävlingsresultat? Vidare förklarar hon (vilkt jag egentligen visste men inte trodde gällde mig) att muskler väger mer än fett. Att jag minskat lite i volym är jag övertygad om eftersom jag märker skillnad på mina kläder och därför blev chocken stor när jag såg att vågen sa tvärtom. Åsa förklarade helt enkelt att jag börja sätta muskler, vilket väger, och att de förmodligen binder lite extra vätska nu när de är lite ömma och börjar vakna till liv. Så det vara bara att torka tårarna och lova dyrt och heligt att inte stå på vågen på en månad och släppa min vikt för ett tag. Så vid nästa löning kommer jag rusa till Thaien och väga mig, men inte innan dess! (Lovade dyrt och heligt att iaf försöka hålla en månad)...


Vidare har Finaste fått figt i Tyskland i mars!!! Tjohoo! Gissa om det ska blil spännande och gissa vem som kommer vara apnervös... Haha


Nu slappa lite innan det blir sängen och sova. I morgon tänkte jag ut en lång runda med Laika innan frulle. Hoppas jag kommer upp i tid och får tummen ur röven... ;)

Ovido - Quiz & Flashcards