Alla inlägg den 3 januari 2011

Av stine - 3 januari 2011 15:19

Jul och nyårafton har passerat likaså min vila pga sjukdom. Jag har under mellandagarna och ngn dag frammåt varit hundvakt till stjärnan Velvet eftersom hon är rädd för smällare så vi passade på att vara hemma hos Finaste hela tiden. Det passade henne jätte bra eftersom det inte smällde på samma sätt där som inne i stan.


Julen var underbar, väldigt lugn och utan ngn stress, bara soft! Firade julafton med store bror och med stora syster, bägge hade naturligtvis med sig respektive. jJuldagen var hemma os far som vanligt och det var sååå lugnt och skönt mot vad det brukar vara. Härligt och med fantastiskt god mat, älskar det!


Nyårsafton var hemma hos Finaste i hennes hus och det var lugnt och skönt. Finastes kök hann bli klart i tid och vi hann precis bli klar med städningen så det var bara att njuta. 1/1 var jag min vana trogen lite bakis (första gången på länge) men tror inte att det endast har med alkoholen att göra. Jag har nämligen misshandlat min kropp med besked. Jag har inte ätit så bra eller varken bra eller nyttigt de senaste nästan två veckorna vilket i kombination med att jag inte har druckit vatten i den mängd jag behöver gjort att jag känne mig bakis fast ag kanske inte var så bakis. Att jag aldrig lär mig!


I dag har jag jobbat för första gången sen strax innan jul, det var faktiskt riktigt roligt att vara tillbaka! Öppnade och det var sååå underbart! Det vill jag alltid göra! Men det kommer förmodligen inte att fungera så i verkligheten, men önska kan man väl?


Nu blir det gymmet en runda innan jag ska hem och laga mat (har handlat en massa god mat som vi ska äta i tre kvällar i rad. SKönt att ha handlat så jag inte behöver tänka på vad som ska göras, bara göra det helt enkelt.

Ovido - Quiz & Flashcards