Alla inlägg den 20 januari 2011

Av stine - 20 januari 2011 09:50

Jag har fått en del kommentarer ang mitt föra blogginlägg. Det är så här att jag inte på ngt vis känner att jag är förmer än ngn annan elelr att man måste träna och vara aktiv för att leva ett bra liv. Inte alls. Jag har läst mitt inlägg igen och tycker faktistk att jag poängterar att det är jag som har problem och att det är jag sm har en fobi.En fobi sm jag har haft hela mitt liv, så länge jag kan minnas. Jag har altlid varit mer eller mindre aktiv och rört på mig. Kanske inte alltid gått på gym men alltid rört på mig. Jag har tydliga anlag för att gå upp vikt oc därför passar jag mig maniskt, kanske överdrivet mkt.


Det är även så att jag vet att en del inte kan rå för att de är direkt överviktiga, det kan finnas sjukdomar och medicinska förklaringar till varför man går upp i vikt. Det säger jag inget om. Det jag har reagerat på är att om man har haft  "allt det där" att man itne vill hålla kvar vid det. För mig är det ett mysterium!


Åter igen är det inte ngn personlighet eller hur man är som människa jag vill klanka ner på , det är bara det att jag inte förstår. Och helt ärligt, kan ni sm läser detta säga att ni aldrig tittat på ngn och reagerat mer eller mindre negativ? Oavsett om det rör sig om tjocka människor eller håriga ryggar eller ojämna tår eller vad det nu är man reagerar på? Varför är det så fel att jag skriver om ngt som jag har svårt med bara för att det rör sig m fett? Det är inte sunt att vara fet, så enkelt är det. Jag dömer inte jag förundras och förvånas och gillar inte.


Som jag även skrev i mitt förra inlägg så är jag itne smal, inte igår och inte för 10 år sedan. Jag har kurvor, så är det bara. (Även om jag inte är jätteförtjust i min loveshandels så finns de där...) Det handlar inte heller om mulliga människor utan direkt överviktiga som har en stor övervikt (i min värld är stor övervikt när man har 15kg för mkt ur hälsoperspektiv).


Nu är min rast slut och jag ska ha lektion, måste rusa. Får se om jag släpper detta helt nu eller om jag återkommer till ämnet, beror lite på responsen.

Ovido - Quiz & Flashcards