Alla inlägg den 19 januari 2011

Av stine - 19 januari 2011 21:19

Innan du läser vidare ska du som läser veta att detta är mina tankar om andras kroppar, INTE ngns personlighet. Det är inte riktat mot ngn speciell även om det är så att jag pratar om vänner på FB. Jag har tagit FB-vänner som exempel eftersom det är folk där som jag har kännt sen jag var liten vilket innebär att jag har ngt att jämföra med.



I dag har jag (som vanligt) tillbringat en hel del tid på FB och då bla tittat på vänner och deras familjer. Då är det vänner från första klass enda fram till högskola och jag kan inte låta bli att förvånas. De som känner mig som liten vet att jag aldrig varit så där jätte smal, jag har alltid haft kurvor, inget fel i det men så är det. Mina vänner på FB är en del som alltid varit smala och snygga utan att behöva träna eller göra ngt vettigt. Visst har de säkert tränat lite ngn gång i veckan men inte mer (mig veterligen) och hur ska jag säga det, det syns dag! Som en del har "förfallit"! Tjejerna ar blivit mammor och killarna pappor med tillhörande mage. Dock måste jag säga att killarna är i "bättre skick" än vad tjejerna... Fy fan, måtte jag aldrig bli sån! De som nyligen blivit mamma, klart att de är "runda" eller vad jag ska kalla det men det är ju inte så konstigt. Det är bara det att en del var inte ens "i form" innan de fick barn! Jag är chockad!


Jag personligen är livrädd för att "förfalla", att bli tjock och otränad. Livrädd, inte lite rädd utan panikrädd för att bli tjock, så är det bara. Nästan som en fobi faktiskt. Förmodligen mest jobbigt för mig men det är så det är. Önskar ibland att jag inte var så hysterisk med min kroppsfixering, oavsett om det är min eller andras. Oavsett vilket undrar jag nu om jag är en ond människa som tänker och känner så inför mina "vänner" på FB. Jag känner mig ganska ond, ännu ondare nu när det har kommit ner på papper men det är ff så jag tänker om det hela. Inget jag är direkt stolt över, tvärtom men nu vill jag höra era åsikter. Raka rör.


Vidare gick träningen helt ok i dag när jag väl kom dit... Jobbigt i början och jag svettades som en gnu och det gjorde ont i början pga min underbara träningsvärk.

Ovido - Quiz & Flashcards