Direktlänk till inlägg 20 april 2010

milen på 1.01 och åkt av Apollo...

Av stine - 20 april 2010 06:36

Först och främst vill jag gratta Mikaela som gjorde en super ritt i helgen med hela 75%!!!


Det har hänt en del sen sist jag skrev... I fredags red jag Apollo utan i paddocken utan ngt sederande, han var fin. Anna testade också att rida honom lite för hon skulle skritta honom i helgen. Efter att ridit åkte jag hem till L. Äntligen en hel helg utan en massa annat som skulla göras! Underbart! Som jag längtat!!! En helg utan en massa annat vissade sig vara en sanning med modifikation...


Fredaagen var det vi, men eftersom vi bägge hållt igång ela dagen sen tidigt så var vi gaska slitna och jag somnade i soffan ganska tidigt... Upp halv åtta för L skulle få hjälp med att sätta upp sin kamin och han skulle komma åtta. Han kom och börjae greja och det blev skitsnyggt! Vi 10 toden åkte vi till lund/Malmö. L skulle träna thai och jag skulle ta hand om Carins hästar, Eisack och Cenna (fast egentligen är det ju Cecilias Nibérs hästar) för Carin skulle vara hårmodell (!!!) Efter stallet en snabbis skyndade jag mig och handlade mer mat, inom min lgh och hämta sånt som jag glömt samt kniv och skärbräda. Hann precis allt detta (inkl transport) på två timmar vilket innebär att jag hann till utsatt tid till L.


Hem igen och sen började jag laga mat. Gjorde hur mkt mat som helst! Vi hade nämligen en plan, att göra så mkt mat som möjligt i  helgen så vi skulle slippa laga mat i veckan eftersom vi kommer hem så sent. Under lördagen och söndagen gjorde jag följande: Biffstroganoff, köttfärsspaj, spagetti och köttfärssås, pannbiffar och köttbullar... Detta trodde jag skulle räcka länge, men icke, det börjar redan sina!!! Vi åt ju två lagade målmat/jag samt naturligtvis bjöd vi han som hjälpte till med kaminen. Det i kombo med att vi i veckan äter tv lagade mål mat/dag och vi är två personer gör att det inte varar så länge. Men det är inte hela världen, jag gillar att laga mat, har bara dålig fantasi. Hjälp och förslag tas tacksamt emot :)


På söndagen åkte jag en snabb runda till Alex och träffade henne. Det var precis som vanligt att ses, som om vi träffats innan i veckan fast det var säkert 2 år sedan...


Träning:

Skulle gjort milen i söndags men vi kom inte från L fören ganska sent vilket gjorde att vi åkte direkt hem till mig och sen la vi oss... Men i går blev det träning av så som jag vill att varje dag ska vara! Först 45 min på gymmet inkl 6 km cykel. Körde styrka i överkroppen vilket har resulterat i en grym träningvärk i dag :S. Sen var det jobb precis som vanligt. EFter jobbet körde jag direkt till Apollo. Red honom, skritt i paddocken på lång tygel. Han kändes jätte fin, lugn och mysig. Red med spö för att jag ville att han skulle reagera lite snabbare på min skänkel, men behövde inte använda den. I början iaf... Planen med Apollos ridning är att han ska sättas igång efter nästan ett års vila och därför år han inte mkt mer än 20 min skritt/dag. I går blev det längre... Efter att skrittat i ca 15 i lång djup form fick han för sig att det var dags för bus! Kastade sig åt sida och gjorde två bocksprång. Gissa vem som åkte av som en liten vante... Innan jag ens landat svor jag rakt ut. Blev så jävla förbannad för att jag åkte av. När jag landat slår jag pisken flera gånger i marken, lyfter blicken och ser Apollo bocka järnet och se jätte lycklig ut. Fy tusan vad den hästen kan bocka!!!


Hämta hästen och sitta upp igen. Fick inte alls ont i kroppen när jag åkte av, blev bara lite öm i handen, gissar att jag sträckte ena fingret när jag vill hålla kvar honom... Som tur var var jag jätte arg när jag satt upp och inte det minsta öm eller ens tyckte att det var obehagligt. Satt upp, kortade tyglarna och skrittade på. Apollo försökte skrämma mig och försökte få läga att busa igen det var bara det att när jag gjorde det, lutae jag mig bakåt ännu mer, satte ner sätet i sadeln det värsta jag kunde och drev framåt. Funkade inte det använde jag spöet lite grann. Det hjälpte. Efter att han varit laddad, krupit ihop, inte velat gå, låtsas att han varit super farlig släppte han och var fin! Men viktigast av allt, JAG VANN!!! hahaha


Direkt efter stallet var det till att sätta sig i bilen och köra till Torup och en löprunda. Planen vara att göra milen vilket det också blev. Musik i öronen, t-shirt, väst och löparbrallor, vad mer kan man begära? Som sagt innan så är mitt mål att göra milen på timmen men det är nog dags att ändra det målet eftersom jag gjorde milen på 1..01.06!!! Och ja, jag är riktit nöjd med det resultatet!!! Helt otroligt att efter att gjort milen för andra gången så har jag nästan nått målet! Gissa om det känns bra?! Vad som är änn bättre är att jag sänkt tiden med över 6 minuter...


I dag totalt: 1.43min, 952kcal

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards