Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Bra hörlurar efterlyses!

Av stine - 17 januari 2011 08:33

Vaknade i mors helt utvilad och det var en underbar känsla, en käsnla som kommer allt för sällan... Förmodligen blev det så för att jag har tagit det lugnt i helgen och bara myst och njutit av livet. I lördags hade jag en het date med Oskar och mitt träningsprogram och det kändes bra, vilket fyllde mig med bra energi. På kvällen var jag hos Malin och träffade släkt och vänner vilket fyllde på med ännu mer energi sen hem till Finaste och somnade på soffan ganska tidigt... På söndag morgon vaknar jag med ett leende på läpparna (nästan iaf) och klädde på mig så fort finaste väckte mig med "Går du inte upp nu kommer alla tranbärsbullarna vara slut!"... Det visade sig senare att henens klocka hade ringt i nästan 40min innan hon fick liv i mig, så så mkt för att vakna utvilad! Haha! Jaja, jag kom upp och fick på mig kläder sen tog vi lite pengar med oss och gick in till Löberöd med Laika i handen och köpte bullar som vi skulle ha till frulle  hemma hos Finastes föräldrar. Laika klarade det bra, trots människor och långa män med glasögon OCH rulator!! Hon är en sån mes! Fram och tillbaka är det ca 6 km  så med det i ryggen tyckte vi att vi gott kunde unna oss bullar till frulle... Gott som tusan var det!


Till lunch blev det helstekt laxsida, stekt i smör så skinnet blev knaprigt och smaken underbar, så som det bara kan bli när man steker i smör... Lax och grönsaker, sååå gott! Efter lunchen blev det lite fix med gardroben så den blev helt klar och vi kunde börja flytta in kläder lite smått i den nya STORA möbeln som vi byggde förra helgen... Fy tusan vad bra det blev!


Efter lite meck och mys framför TV:n körde jag in till stan (Finaste lämnade Laika på vägen till träningen) och hämtade lite saker hos Malin, sen hem och packa upp alla saker. Lite dator tid hanns med innan jag stack till gymmet. Var itne alls så taggad som jag brukar vara men det var bara att ta sig dit, vet ju att jag älskar det när jag väl är där! Igår hade jag intervaller, 3*2*5 på 90% (3min snabbt, 2 min vila och sen omigen 5 gånger)och det var så otroligt härligt underbart! Jag bara ler när jag tänker på det och när jag gör det och efteråt kan jag inte sluta le! Jag älskar det, älskar att få svettas och springa på lite, att jämföra med andra dagar och se framstegen. Underbar känsla att ha det svart på vitt att jag faktiskt blir bättre. Värsta egoboosten! 


Full av energi kommer jag hem och börjar göra lite mat inför veckan. Trodde inte jag alls skulle palla det men det gick av bara farten och jag var på så himla bra humör! Härligt! Hann tom ta det lite lugnt innan jag skulle sova. Som vanligt somnade jag utan problem... Vaknade i morse innan klockan och var utvilad och ff på stålande humör! Nu sitter jag på jobbet och planerar lite, tar bara en snabb paus för att få ner alla tankar så jag kan koncentrera mig på det jag ska göra... Jag önskar att alla får uppleva den glädjen jag känner när jag tränar, det är en så härligt känsla som stannar kvar och fyller med energi.


Fan, det låter som om jag går på ngn drog. Men det gör jag inte om inte träning kan räknas som drog?


Har dock en undran till er som läser. Ngn som har förslag på hörlurar som fungerar bra när man tränar? Jag har sånna som man stoppar in i öronen men när jag börjar svettas åker de ut och de sitter helt enkelt inte så bra. Jaja, nog blajjat för denna gången, nu koncentration på mitt jobb...


Over n out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards