Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Besvikelse och en rejäl käftsmäll

Av stine - 29 januari 2011 23:32

Besvikelse och käftsmäll, jag så kan man nog säga om dagens upplevelser. Eller ska jag säga upplysningar?? Denna helgen har det blivit en hel del syndande och kanske inte världens bästa mat men jag har njutit. Eller nä, inte ens det har jag gjort. Däremot har jag gjort min livs första chili con carne och det blev sjukt gott! Jag och finaste har numera en ny favvis rätt :) I morgon ska jag gör en jvla massa mat så vi har för hela veckan, ska bli skönt! Om vi bara har maten klar går det lätt att äta rätt också...


Min stora besvikelse i dag är  min vikt och min stora käftsmäll blev jag tilldelad av fightern Åsa Lempert. Nu menar jag inte bokstavligt talat utan bildligt talat. Jag blev riktigt ritkigt leden när jag ställde mig på vägen i dag, jag hade gått UPP nästan ett kg sen söndags. Inte det man vill se när man försöker göra träning ochmat "by the book" och jag började nästan böla på thaien. Sorgligt men sant! Messade Åsa som förklarade att nu får ajg inte stå på en våg på iaf en månad och sen ska jag fokusera på min träning oc äta rätt, att må bra och fokusera på vad det är jag vill ha ut med min träning, viktminskning eller tävlingsresultat? Vidare förklarar hon (vilkt jag egentligen visste men inte trodde gällde mig) att muskler väger mer än fett. Att jag minskat lite i volym är jag övertygad om eftersom jag märker skillnad på mina kläder och därför blev chocken stor när jag såg att vågen sa tvärtom. Åsa förklarade helt enkelt att jag börja sätta muskler, vilket väger, och att de förmodligen binder lite extra vätska nu när de är lite ömma och börjar vakna till liv. Så det vara bara att torka tårarna och lova dyrt och heligt att inte stå på vågen på en månad och släppa min vikt för ett tag. Så vid nästa löning kommer jag rusa till Thaien och väga mig, men inte innan dess! (Lovade dyrt och heligt att iaf försöka hålla en månad)...


Vidare har Finaste fått figt i Tyskland i mars!!! Tjohoo! Gissa om det ska blil spännande och gissa vem som kommer vara apnervös... Haha


Nu slappa lite innan det blir sängen och sova. I morgon tänkte jag ut en lång runda med Laika innan frulle. Hoppas jag kommer upp i tid och får tummen ur röven... ;)

 
 
Ingen bild

Åsa

30 januari 2011 08:25

Poängen är ju att vikten är helt utan betydelse i ditt fall.. Linda är det en annan sak med eftersom hon tävlar i en viss viktklass, men ditt mål är ju en klassiker där du presterar så bra som möjligt... Men så käftskmällig var jag väl inte, jag tyckte att jag gav dig ett snällt fint pedagogiskt pepp..
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards