Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

intensiv helg med mkt goda resultat!

Av stine - 28 mars 2010 22:06

Fredag: Slutade lite tidigare, åkte och hälsade på far ute på jobb en snabbis innan det blev en tur till nova och investering av pulsklocka och fotsensor. Med dessa nya redskap kommer jag bli en superlöpare ;) haha

Efter att gjort av med en massa pengar åkte jag ut till stallet och ryktade, masserade, putsade och gjorde allt klart inför lördagens tävling.


Lördag: Upp tidigt och direkt till stallet, rykta och knoppa. Sydde knopparna på finaste Eisack, han blev faktiskt riktigt fin om jag får säga det själv. Måste dock erkänna att jag fuskade lite eftersom jag fäste flätorna med gummiband innan jag sydde upp dem... I väg på tävling. Carin red och Eisack kämpade på. Inne på banan sa Eisack, dett känner jag igen, jag vet vad som ska hända. Tyvärr var ha lite för laddad och gjorde vissa rörelser innan Carin bad om det vilket gjorde att det blev lite missar. Men han skötta sig riktigt riktigt bra iaf. Trots allt så är det bara tredje eller fjärde starten lillpojken gör! Och inte nog med att det är en start det är ett kval...


Kvalgränsen ligger på 72%. När Carin kom ut från banan tog jag hästen och vi gick och ställde in honom i transporten. Diskuterade lite om vad vi trodde att han skulle få för %. Vi gissade på 62-63 eftersom det var så pass många missar. Han fick 70,2!!!! Riktigt jävla bra med tanke på missarna...


Vi åkte hem och jag hjälpte jag och lasta ut eftersom jag var lite stressad, skulle till finaste L. Hem till L och sen bara njöt jag. I helgen visade det sig att L faktiskt KAN laga mat och det helt ok!!! Gissa om jag drog nytta av det i helgen. Har bara legat på soffan och ätit och haft det bra! Min L är allt underbar!


Söndag börjande mkt mkt soft. Vi började dagen med att kolla våra vilopulser, jag hade 49 som lägst!!! Gissa om jag är nöjd med det?! Mitt bästa från förr var på 53... bäst av allt ang pulsen var att jag hadde lägre puls än L. hehe


Efter frulle och fix kom L´s föräldrar och vi diskuterade Ls blivande kök. Jag la fram förslaget som jag och L snackat om och som vi tror är bästa alternativet. Ska bli kul att se hur det har tagits emot. Verkade ganska lugnt när de var hemma hos L, men det återstår ju att se vad de tycker när det har sjunkit in... För att få lite inspiration åkte vi en snabbis hem till far för att kolla hans kök. Det är ff det bäst planerade köket jag vet. L träffade med andra ord far för första gången i dag. Det kändes riktigt bra! 


Efter besöket hos far åkte vi hem till L och åt, sen var det avfärd till Lund och Ls thaiträning. Jag hängde med in och tittade eftersom vi ätit för kort inpå så ville jag inte sprigna direkt och L ville ev med och springa. När L tränat klart körde vi till Torup och GJORDE MILEN!!! Jag har gjort MILEN!!! För första gången. KÄnns galet underbart bra så här i efterhand... Men det var vid ca 8km som jag var på väg att ge upp, då var det tungt som fan. Kom till en backe och undrade p fullt allvar hur i helvete jag skulle komma upp för den. Jag tänkte: Det är inte mänskligt att ta sig upp för denna backen, det går inte! Jag kommer krypa eller åla mig upp för den för gående eller ännu mer extremt, springande går inte. Men det gjorde det. Jag kom upp springandes. Längsmat och inte speciellt vackert men jag gjorde det!! TJOHOOO!!! Inte nog med det men från någonstans ifrån hittade jag krafter och kunde ÖKA sista 500m. Helt galet.


Jag har gjort en mil. Jag har 49 i vilopuls. Jag är nöjd!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stine - 21 februari 2014 08:13

Jaha, snart har en hel vecka gått, känns overkligt! Som jag har behövt detta breaket och som jag njutit av att bara vara själv och göra det jag själv vill, livskavlite helt enkelt! Testade crossfit söndagen den 16/2, ett intropass. Det var jobbigt, s...

Av stine - 12 februari 2014 17:45

Jag har efter en stunds velande bestämt mig för att göra om denna bloggen från en mer eller mindre renodlad träningsblogg till en mer hundträningsblogg. Denna bloggen kommer i fortsättningen mestadels handla om hundträning  och Floe. Men även en del ...

Av stine - 9 juli 2013 14:18

Har funderat ett tag på en del saker och konstaterar att ju mer jag kan destu svårare blir det. Önskar ibland att jag var helt okunnig och inte visste ngt så jag bara kunde flyta med liksom. Tänker nu främst på djur. När jag var "liten" tyckte jag at...

Av stine - 17 mars 2013 17:16

Det har hänt en del sedan sist, ska försöka komma ihåg alt och få ner det ordentligt i text på ett vis som gör att jag kommer förstå det om ett år. Sen är det ju kul om de som läser min blogg också förstår vad jag menar! haha   Sedan sist så har ...

Av stine - 19 februari 2013 19:44

Ja, precis så är det, plötsligt händer det! Det som händer nu är att jag efter ca ett års uppehåll bloggar igen. Varför det har varit så dött på bloggandet vet jag inte riktigt, finns 100000 anledningar och samtidigt inga alls. Livet hände? Kan det v...

Ovido - Quiz & Flashcards